מעצר בית למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר

בית משפט השלום בתל אביב שלח למעצר בית למשך שבועיים את מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. החשד: מניעים לא עניינים בהחלטות לטובת ההפרדה המבנית בבזק

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/17 15:17 יט בתמוז התשעז

מעצר בית למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר
מומו פילבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתום חקירתו השנייה, נשלח מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר היום (חמישי) למעצר בית למשך 14 יום והורחק ממשרד התקשורת. פילבר נחקר ברשות לניירות ערך בחשד לביצוע עבירות על טוהר המידות ועבירות ניירות ערך. במקביל לפילבר נחקרים במשרדי הרשות מעורבים נוספים בפרשת בזק. ההערכות הן שבהמשך היום בית המשפט יטיל הגבלות שונות על מנכ"ל משרד התקשורת. רק לאחר שעניינו יובא בפני שופט ניתן יהיה לדעת עוד על מהות החשדות נגדו.

ההחלטה מגיעה לאחר שתי חקירות ויממה לאחר פרסום דוח מבקר המדינה בו הוצג היחס המועדף שקיבלה חברת בזק ממשרד התקשורת. לאורך הדוח כולו הופנתה ביקורת חריפה ביותר מצד המבקר לעברו של פילבר, ונטען כי מנכ"ל משרד התקשורת קידם מהלכים לטובת בזק תוך שהוא "נוהג בצורה לא מקצועית".

מטרת החקירה היא בדיקת המניעים בהחלטה שלו לקדם את ביטול ההפרדה המבנית בבזק, ששווה לשאול אלוביץ' בעל השליטה בבזק,  מיליארד ו-800 מיליון שקלים.

אתמול טען פילבר בחקירתו: כל ההחלטות היו ענייניות וללא שיקולים זרים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן