תגובה לרבנים? התכנית שתעודד גיוס ליחידות המעורבות

במשרד הביטחון החליטו לתת מענה להתנגדות הרבנים לגיוס לוחמות, והחליטו להפגיש את בני הנוער גם עם חיילות גדוד קרקל כדי לעמוד מקרוב על שילוב נשים ביחידות הקרביות והמעורבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/18 09:01 יד בשבט התשעח

תגובה לרבנים? התכנית שתעודד גיוס ליחידות המעורבות
תמונת ארכיון, גדוד מעורב, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

עם או בלי קשר לעמדת רבני הציונות הדתית, המתנגדים לשירות המשותף ביחידות הלוחמות, החליט משרד הביטחון להפגיש מועמדים לגיוס גם עם לוחמות קרקל ולהסביר להם בהרחבה על האפשרות לשרת ביחידות המעורבות.

ב'ידיעות אחרונת' פורסם הבוקר (שלישי) כי במסגרת תכנית להגברת המוטיבציה לגיוס, "בעקבות לוחמים", ייפגשו צעירים וצעירות מהדרום בין היתר עם הגדוד המעורב שאמון על חלק מגבול ישראל-מצרים.

בידיעה נטען כי כי חלק מהמאבק ברבנים ששוללים גיוס בנות בכלל והצבתן ביחידות לוחמות ומעורבות בפרט, החליטו ביחידת ההכנה לצה"ל והגדנ"ע לחשוף בפני בני הנוער לא רק לוחמים, אלא גם לוחמות.

אלפי תלמידים מאזור הנגב והערבה עתידים לקחת חלק בחודש הבא בסיור שיכלול ביקורים באתרי מורשת קרב, אנדרטאות, בסיסים שונים בצה"ל, שיחות עם קציני הנדסה על איום המנהרות של חמאס וכן עם לוחמות מגדוד קרקל בגבול עם מצרים. בנוסף הם ישמעו הרצאה על השירות המשותף ושילוב הבנות ביחידות הלוחמות השונות.

יש לציין כי לפי נתוני משרד החינוך, שהתבססו על מחקר של הרשות הארצית למדידה ולהערכה מהשנה שעברה, כ־74% מהתלמידים שהשתתפו בהכנות דומות העידו כי הן העלו את רצונם להתגייס ליחידות קרביות וכ־70% ציינו כי הפעילות חיזקה את זיקתם לערכי צה"ל.