מסמך הלכות ט' באב לחיילים עורר סערה ברשת

במכתב שהפיץ רב צבאי לחיילים צורף הכיתוב "במידה ויבנה בית המקדש, ראה מסמך זה כמבוטל'. חלק מהגולשים הגיבו בחוסר נחת, אך ח"כ סמוטריץ' הדף את הביקורת: "אף אחד לא יאסור לכסוף לבניין ביהמ"ק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 12:14 כו בתמוז התשעח

מסמך הלכות ט' באב לחיילים עורר סערה ברשת
חיילים, צילום: דובר צה"ל

מכתב שהפיץ רב צבאי במייל, שבו נכתבו הלכות צום תשעה באב, עורר סערה ברשת. הסיבה: בתחתיתו צוין כי ''במידה ויבנה בית המקדש, ראה מסמך זה כמבוטל'', מה שגרם לחלק מהגולשים לחוסר נחת. 

אחד מהם הוא עיתונאי "הארץ", אורי משגב, ששיתף צילום של המכתב בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "בצה"ל טוענים שמדובר בהלצה. כבוד הרב התבדח. אני בוחר להאמין. גם כי זו בדיחה טובה בעיניי, וגם כי האופציה השנייה (הרב התכוון ברצינות) לא סבירה ואף מפחידה בעיניי. ממשיכים הלאה במאבק".

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10216385687975408&set=a.2616494572251.2148488.1251711569&type=3&theater

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, שנחשף לסערה שעורר הכיתוב בעניין בית המקדש, צייץ מנגד: "אז הרב הצבאי של יחידת הקומנדו הפיץ מייל עם הלכות צום ט' באב וכתב שאם עד אז בית המקדש יבנה המסמך בטל. דו"צ בבורות עצובה כתב שמדובר בהלצה. אז זהו שלא. זה הכי רציני בעולם. אף אחד, אבל אף אחד, לא יאסור על מפקדים, חיילים או רבנים בצה"ל לכסוף לבניין בית המקדש ולהביע את זה בכתב ובע"פ".

חבר מפלגתו, ח"כ מוטי יוגב, פנה בעניין לרמטכ"ל גדי איזנקוט, וכתב: "איני מאמין שדובר צה"ל דיבר על כמיהת עם ישראל לדורותיו לבנין בית המקדש, כהלצה. אם הדבר נכון, לא הרב הוא הלץ, כי אם על דובר צה"ל לבדוק את עצמו. ממליץ לרמטכ"ל לשלוח את דובר צה"ל לקורס בסיסי ביהדות ובהיסטוריה של עם ישראל.

"מציע שדובר צה"ל ידברר במה שמבין ולא במה שאינו מבין, בדבריו הוא מייצג את צבא הגנה לישראל.
נמשיך להתפלל ולהתכוון לכך, שלוש פעמים ביום: 'שייבנה בית המקדש במהרה בימינו'".