מנכ"ל הרבנות הראשית: "הרשימה יצאה בצורה משובשת. נפסלו האישורים לא הרבנים"

ברבנות הראשית טוענים, כי הרשימה שפורסמה כלל לא מתייחסת לגופם של רבנים, אלא לאישורים נקודתיים לענייני נישואין שלא אושרו מסיבות שונות. "בבואה לבחון בקשות להכרה באישורי נישואין, הרבנות הראשית אינה נסמכת על רשימה זו ואין בה כדי להשפיע על עבודת המחלקה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/07/17 15:06 טז בתמוז התשעז

מנכ"ל הרבנות הראשית: "הרשימה יצאה בצורה משובשת. נפסלו האישורים לא הרבנים"
טוען שלא פוסלים רבנים. מנכ"ל הרבנות הראשית, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ברבנות הראשית מתייחסים היום (שני) לסערה סביב הרשימה השחורה שפורסמה אתמול על רבנים שלכאורה הרבנות לא מכירה בגיורים שלהם.

בראיון לתכנית 'קלמן ליברמן' ברשת ב', אמר הבוקר מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן כי "הדברים יצאו מהקשרם". לטענתו, "מדובר ברשימה של רבנים שתעודות שהם הנפיקו לענייני נישואין לא הוכרו מסיבות שונות. זה לא אומר שאישורים אחרים שינפיקו לא יאושרו".

בהמשך הוא נתן דוגמא לתעודה שנפסלה, "היה מצב של תעודה שנחתמה בתאריך שהיה אחרי מועד הפטירה של הרב שחתום עליה". דגן גם הודה, כי לא כך היו צריכים הדברים להתנהל, "לצערי הרשימה יצאה בצורה משובשת. הכותרת שלה זה תעודות שלא אושרו ואין כוונה לרבנים עצמם".

ברבנות הראשית חזרו על דברי הרב דגן והוסיפו כי "הרשימה הוכנה והועברה במסגרת בקשת חופש מידע לעמותת "עתים" ואינה מסמך עבודה כלשהוא". לדבריהם, "בבואה לבחון בקשות להכרה באישורי נישואין, הרבנות הראשית אינה נסמכת על רשימה זו ואין בה כדי להשפיע על עבודת המחלקה".

גורמים ברבנות שבו והדגישו כי האישורים שלא אושרו, היו בנושאי כתובות, תעודות רווקות, בירורי יהדות ותעודת נישואים ולא בענייני גיורים. לטענתם, עדיין אין לרבנות קריטריונים ברורים בעניין, אך כיום יושבת וועדה המורכבת מדייני בית הדין הגדול וחברי מועצת הרבנות, שבונה את קריטריונים רלוונטים בנושא