מנאשם לזכאי: בוטל כתב האישום נגד הרב הריסון

לאור הודעת הפרקליטות כי התגלו סתירות בעדותה של המתלוננת, זיכה בית המשפט את הרב דוד הריסון מאשמת ביצוע עבירות מין חמורות בתלמידתו לשעבר. עורכת דינו: "חייו נהרסו לחלוטין. המשטרה חקרה במגמתיות". הפרקליטות: "חובתה של התביעה הינה לנסות להגיע לחקר האמת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/11/17 23:41 כ בחשון התשעח

מנאשם לזכאי: בוטל כתב האישום נגד הרב הריסון
זוכה מכל אשמה. הרב הריסון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

לפני כשנה הואשם הרב דוד הריסון בביצוע עבירות מין באחת מתלמידותיו. היום (חמישי) הודיעה הפרקליטות כי כתב האישום מבוטל מאחר ובעדותה של התלמידה שהתלוננה נמצאו סתירות.

הרב הריסון נעצר בחודש דצמבר 2016 בחשד שביצע שורה של עבירות אונס ומעשי סדום באחת מתלמידותיו באולפנה שש שנים קודם לכן. בהמשך החליטה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגדו כתב אישום.

בהודעה שהוגשה לבית המשפט נכתב כי חלה "התפתחות ראייתית" בעדותה של המתלוננת שחייבה בדיקה מחודשת של הפרשה שהעלתה כי הראיות הקיימות אינן מבוססות ולפיכך קיים סיכוי נמוך להשגת הרשעה. בעקבות ההודעה בית המשפט זיכה את הרב הריסון מכל אשמה.

 עורכת דינו של הרב, אסתר בר-ציון, אמרה כי הרב הריסון ובני משפחתו מאושרים מאוד מהזיכוי מחד, אך מנגד חשים תסכול מהפגיעה האנושה בשמו הטוב ומהעובדה שהוא נאלץ לשהות במשך שנה במעצר בית. לדבריה, לכל אורך הדרך היא ידעה שמדובר בעלילה.

"די אם נקרא את כתב האישום", היא אמרה ל-ynet, "כדי שנבין את חוסר ההיגיון והאבסורד שבגרסת המתלוננת. צר לי שדוד הריסון נגרר במשך שנה שלמה למשפט סרק על לא עוול בכפו. מדובר באזרח נורמטיבי, נשוי אב לילדים, סב לנכדים, ללא עבר פלילי, רב בישראל, עובד לפרנסתו בין היתר בחיתון זוגות, שחייו נהרסו לחלוטין".

עו"ד בר-ציון מתחה ביקורת על המשטרה, שלטענתה התייחס למקרה וחקרה אותו באופן מגמתי לטובת המתלוננת, "מחדלי החקירה בתיק מדברים בעד עצמם. לא בכדי לא הוגשה בתיק חוות-דעת מקצועית. אנו מברכים על הזיכוי, אבל התחושה קשה. על כולנו לעשות יותר על-מנת להימנע מאישומי סרק נגד אנשים מן היישוב. יש לבחון ולבדוק ולחקור ולעשות כל מאמץ להגיע לחקר האמת, וברור שלעיתים האמת איננה בהכרח בצד של המתלוננת".
 
בהודעת הפרקליטות נאמר לאחר הזיכוי כי "מאז הגשת כתב האישום חלה התפתחות ראייתית בגרסת המתלוננת, אשר חייבה בחינה מחודשת של כלל הראיות בתיק. לאחר בחינת חומר הראיות באופן מקיף ויסודי כולל שיחות ומפגש עם המתלוננת, הגיעה הפרקליטות לכלל מסקנה כי כלל הראיות בתיק אינן מבססות סיכוי סביר להרשעת הנאשם ברמה הנדרשת בהליך הפלילי".

 עוד הם אמרו כי "מתוך הבנת הקושי לדווח ולהתלונן על פגיעה מינית, המאפיינים הייחודיים של הפגיעה והקושי להוכיח עבירות אלה ברף הנדרש בהליך הפלילי, נוקטת הפרקליטות את כל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא לדין את הפוגעים ולמיצוי הדין עימם כל זאת תוך שמירה על הגינות ההליך הפלילי. עם זאת, המאבק הכולל בתופעה הקשה אינו פוטר את הפרקליטות מבחינת כל תיק לגופו, תוך שמירה על הסטנדרטים המקצועיים להם היא מחויבת ועל הגינות ההליך הפלילי".
 
לדבריהם, "חובתה של התביעה הינה לנסות להגיע לחקר האמת, ולבדוק בכל עת ובכל שלב בהליך הפלילי את מצב הראיות ואת עוצמתן, וכך נהגה פרקליטות מחוז ירושלים גם במקרה הזה. משהגיעה התביעה לכלל מסקנה כי לא ניתן להוכיח את ביצוע העבירות ברף הנדרש בהליך הפלילי, פנתה התביעה מיוזמתה לבית המשפט והודיעה על חזרה מהאישום שיוחס לו. ההחלטה התקבלה לאחר שהובאה לידיעת המתלוננת ובא כוחה, ולאחר שנשמעה עמדתם".