ממשיך לנסות? ליברמן מקדם הצעת חוק שאמורה לפגוע גם במכינה בעלי

חברי ישראל ביתנו מנסים לקדם הצעת חוק שתאפשר למדינה לשלול את הכרתה ממוסדות כציבוריים, במידה וראשיהם יתבטאו נגד קהלים שונים מסיבות שונות לרבות נטייתם המינית. ח"כ פורר: "אין שום קשר בין הצעת החוק למכינה בעלי המוציאה משורותיה לוחמים ומפקדים רבים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/17 09:28 ב בחשון התשעח

ממשיך לנסות? ליברמן מקדם הצעת חוק שאמורה לפגוע גם במכינה בעלי
יאשר את אכלוס הבית? הש ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ממשיך לנסות לסגור את המכינה בעלי, כך עולה מהצעת חוק שחברי סיעתו מקדמים בימים האחרונים.

לפי הצעת החוק, שאותה יזמו חברי הכנסת עודד פורר, חמד עמאר, רוברט אילטוב ויוליה מלינובסקי, למדינה תינתן הזכות לבטל הכרה במוסד תורני כמוסד ציבורי, במידה והעומד בראשה יחרוג מהנהלים שייקבעו.

מהם הנהלים שאסור יהיה לסטות מהם? קריאה פומבית להשתמטות משירות צבאי, קריאה להסתה, השפלה או כל פגיעה אחרת בציבור מסויים בשל צבע עורו, מינו, אמונתו, מוצאו ונטייתו המינית, או קריאה בגנות המשרתים בצבא.

גורמים במפלגת ישראל ביתנו מסרו ל'כיפה' כי הצעת החוק המדוברת נהגתה עוד לפני שפרשת הרב לוינשטיין התפוצצה וכי היא עלתה לסדר היום לקראת מושב החורף וכמענה "להתפרעויות נגד צה"ל שנעשו על ידי פלגים חרדים קיצוניים".

כזכור לפני כשנה התבטא אחד מראשי המכינה בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, נגד תהליכים שונים שלטענתו מתקיימים בצה"ל, לרבות חדירת השקפות עולם שמאל קיצוניות, קבלת הקהילה הלהט"ביתכדבר לגיטימי והניסיונות לגייס בנות דתיות לצבא. בהמשך הוסיף הרב לומר דברים דומים בשיחות שונות ולאחר אחת מהן דרש ליברמן את התפטרותו ואיים כי אם לא יעשה כן הוא יפעל להפסקת הכרת משרדו במוסד הוותיק של הציונות הדתית.

מלשכתו של ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו נמסר כי "להצעת החוק, הקוראת לשלול תקציבי מוסד תורני שראשיה מסיתים נגד שירות בצה"ל או שירות לאומי-אזרחי, אין שום קשר למכינה בעלי המוציאה משורותיה לוחמים ומפקדי המשרתים שירות משמעותי וחשוב בצה"ל".

לדבריהם, "מטרתה של הצעת החוק לשים סוף להתפרעויות ולהשתלחויות חסרות הרסן של מנהיגי הפלגים החרדיים הקיצוניים במערכת הביטחון. כל ניסיון לפרש הצעת חוק זו בצורה אחרת מהווה שקר גס וניסיון להטעות את הציבור.

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר, תקף את שר הביטחון על הצעת החוק ואמר כי "מאז שהתיישב ח"כ אביגדור ליברמן בכיסא שאמון על בטחון תושבי ישראל, נראה כי הפך את עורו. לא מספיק שאיים כי יחסל את הנייה תוך 48 שעות ולא די בפיזורי איומים, ליברמן החליט לנקום במי שמחנך את ילדיו לתרום למען העם והארץ. אנו קוראים לשר הבטחון לחזור בו מנסיונות שכבר כשלו בעבר ובמקום לקדם חוקים המבוססים על אגו, שידע לצ׳פר את אותם אלו המחכנים ומעודדים למען שמירה על העם והארץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן