מי עזר לאריה דרעי לחזור לפוליטיקה? אריה דרעי בעצמו

בשנת 2014 התפטר אריה דרעי, בעקבות פרסום קלטת בה הטיח בו הרב עובדיה יוסף שורת עלבונות. זמן קצר אחר כך הוא חזר בו לאור קמפיין תקשורתי שקרא לו לשוב להנהגת ש"ס. כעת מתברר כי מי שיזם וניהל את הקמפיין הוא לא אחר מאריה דרעי

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/17 09:51 טו באב התשעז

מי עזר לאריה דרעי לחזור לפוליטיקה? אריה דרעי בעצמו
אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעיצומה של מערכת הבחירות האחרונה, התפרסמה קלטת שבה מתח הרב עובדיה יוסף ביקורת קשה על אריה דרעי וזמן קצר לאחר מכן הודיע מנהיגה הפוליטי של ש"ס כי הוא מתפטר מתפקידו. כעת מתברר שמי שעמד מאחורי הקמפיין להחזרתו לקדמת הבמה, הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי בעצמו, כך פורסם הבוקר (שני) ב'ישראל היום'.

לפי הפרסום יום לאחר שהתפטר הורה דרעי למקורבו דאז, בני אלבז, שיחל בקריאות תקשורתיות לשובו לחיים הפוליטיים.

בדצמבר 2014, פרסמו בחדשות 2 קלטת משנת 2008 בה נראה הרב עובדיה יוסף כשהוא מטיח באריה דרעי מילים קשות, כמו "רשע" ו-"גנב" תוך שהוא מדגיש כי לא יפעל להחלפת יו"ר המפלגה דאז, אלי ישי, בדרעי שתקופת הקלון שלו הסתיימה.

יממה לאחר מכן הודיע דרעי למועצת חכמי התורה כי הוא מתכוון להתפטר מתפקידו. כעבור מספר ימים, על אף הקריאות שלא יעשה זאת ועל אף הודעת הרבנים כי הם אינם מקבלים את המהלך, הוא אכן הגיש את התפטרותו מהכנסת.

לאחר כשבועיים חזר בו דרעי מהתפטרותו, לא מעט בעקבות קמפיין והפצרות רבות מצד רבנים ופעילים שישוב להנהגת המפלגה. "אני מקבל בהכנעה ובהרכנת ראש את ציווי מועצת חכמי התורה בראשותו של נשיא המועצת מרן הרב שלום כהן", אמר דרעי בינואר 2015 והוסיף כי הוא החליט "כי תנועת ש"ס חשובה יותר מכל שיקול שהוא... אמשיך להנהיג את התנועה".

הרב עובדיה יוסף

הרב עובדיה יוסףצילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

במהלך פרק הזמן שבין ההתפטרות לשיבה לקדמת הבמה, נתלו שלטי חוצות רבים עם תמונות של הרב יוסף כשהוא מרכין ראש ולצדו הכיתוב "אבא מה עשו לך?". מי שהוביל את הקמפיין הוא בני אלבז, עד לאחרונה יד ימינו של דרעי ומי שעמד בראש מערך החשיבה האסטרטגי של ש"ס במערכות הבחירות האחרונות.

אלבז גם היה אחראי לקמפיין הקודם שקשור בדרעי, בזמן שהנהיג את האמירה המפורסמת "הוא זכאי" בשנות ה-90 כשדרעי הורשע בעבירות שוחד ואף נכנס לכלא.

כעת מתברר, לפי הפרסום ב'ישראל היום', כי הקמפיין במערכת הבחירות האחרונות לחזרתו של דרעי מהתפטרותו נעשה על ידי אלבז ובעידודו של יו"ר ש"ס.

באותו היום שדרעי התפטר מתפקידו בעקבות פרסום הקלטת, הוזמן אלבז לראיון בערוץ 10 כדי שיפרוש את נקודת מבטו על הפרשה. בדרכו לאולפן הוא עדכן את דרעי ובהודעה ששלח לו שאל: "לאיזה כיוון למשוך".

דרעי השיב לו בהודעה משלו: "לבכות, לעורר את הציבור. אתה יודע בוודאות שזה סופי. אריה חזק אבל לא מוכן שיפגעו במרן". מייד אחר כך הוא שלח הודעה נוספת בה כתב את שהוא רוצה שאלבז יאמר בראיון: "לא ניתן לו ללכת".

יש לציין כי מאז מערכת הבחירות האחרונה השניים מצויים בנתק, לאור טענותיו של אלבז על חובות כספיים מצדו של דרעי כלפיו. דרעי עצמו לא הגיב על הנאמר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן