מיהו זוכה חתן חידון התנ"ך הארצי למבוגרים?

חידון התנ"ך הארצי למבוגרים התקיים בסימן 70 שנה למדינת ישראל, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט. בנט: "לא ינסו אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/17 20:22 א בטבת התשעח

מיהו זוכה חתן חידון התנ"ך הארצי למבוגרים?
ידידיה מיוחס מוכרז כחתן התנך, צילום: אביעד וייצמן

חידון התנ"ך הארצי למבוגרים התקיים הערב (ג') בבנייני האומה בירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

ידידיה מיוחס ממודיעין הוא חתן חידון התנ"ך הארצי למבוגרים לשנת תשע"ח. במקום השני זכה יואב שלוסברג מאלון שבות ובמקום השלישי זכה בנימין רוזנצוויג מרמת השרון.

שר החינוך נפתלי בנט, ברך את הזוכים ואמר: "וַיָּשֶׂם פִּי כְּחֶרֶב חַדָּה  - בְּצֵל יָדוֹ הֶחְבִּיאָנִי. וַיְשִׂימֵנִי לְחֵץ בָּרוּר - בְּאַשְׁפָּתוֹ הִסְתִּירָנִי. וַיֹּאמֶר לִי: עַבְדִּי אָתָּה יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר בְּךָ אֶתְפָּאָר. כך אומר ישעיהו נביאנו, והוא צודק. אם נהיה חזקים מספיק, כפי שעם ישראל הינו היום. ויתרה מכך; אם נהיה מוכנים להשתמש בכוחנו זה, בדיפלומטיה או במלחמה, בספר או בְּסַיִף, בפֶה חד כחרב או בחץ, לא נצטרך להשתמש בהם. כמו שאומרים בשפת הרחוב: לא ינסו אותנו".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "כאנשי חינוך, מוטלת על כתפינו האחריות לחבר את דור העתיד לספר התנ"ך, החשוב שבנכסי צאן הברזל של העם היהודי. אנו מקדמים תפיסה חינוכית זאת, באמצעות חיזוק ורענון תכניות הלימוד, וכהליך משלים אנו מאמינים שתנ"ך ראוי ללמוד גם דרך הרגליים, ולכן התחלנו להוציא טיולי תלמידים בעקבות התנ"ך. השנה יוצאים כ-1,000 תלמידי כיתות ט' לטיולים בעקבות סיפורי התנ"ך".

בשלב הגמר התמודדו 12 מועמדים מכל רחבי בארץ, לאחר שהתקיימו מבחנים ארציים לכ-400 משתתפים, וכן חידונים פומביים שהתקיימו במחוזות משרד החינוך. למתמודדים נערכו כמו כן ימי עיון ומחנה גיבוש ולמידה - בנאות קדומים ובירושלים.

לדברי נתניהו בחידון התפרצו פעילי קבוצת "למרצחים לא מוכרים". כמה מהם הוצאו על ידי סדרנים מהאולם. פעילי הקבוצה תובעים לעצור מכירת נשק למשטרים רצחניים, כדבריהם, ובפרט לבטל את הסיוע הצבאי הניתן לטענתם למיאנמר. הקהל בחידון, שנערך בבנייני האומה שבירושלים, היסה את המתפרעים בקריאות "ביבי, ביבי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן