מחכים לאסון? פלסטינים ממשיכים להיכנס לשדות מוקשים בבקעה

פלסטינים מבקעת הירדן נכנסים שוב ושוב לשדות המוקשים הסמוכים לעין סוכות, כדי לעבד את השטח ולתפוס בו חזקה, חרף הסכנה. בתנועת רגבים מזהירים: "כשיקרה אסון – הפלסטינים יאשימו את צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/18 08:58 כו באדר התשעח

מחכים לאסון? פלסטינים ממשיכים להיכנס לשדות מוקשים בבקעה
שדה מוקשים, צילום: פלאש 90

לפני כמה חודשים פנו אנשי תנועת רגבים לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולראש המינהל האזרחי, תא"ל בן חור אחוות, והתריעו בפניהם על עבודות חקלאיות שביצעו פלסטינים בשדה מוקשים בבקעת הירדן, במהלכן קצרו הפלסטינים בעזרת קומביין, תבואה שנזרעה במקום בתחילת החורף שעבר, עובדה המעידה על כניסה חוזרת ונשנית לאזור המסוכן. 

בשבועות האחרונים נהרגה פרה השייכת לחקלאי ערבי, לאחר שעלתה על מוקש במקום. התמונות שהעלו פלשתינים בפייסבוק לאחר האירוע מבהירות מעבר לכל ספק כי מדובר בשדה מוקשים חי ומסוכן, שעלול להוביל לתוצאה קשה במקרה בו ידרוך אדם על מוקש בשטח. 

ממעקב שביצעו לאחרונה אנשי רגבים מתברר כי בזמן שחלף, העבודות החקלאיות בתוך השטח נמשכו באופן אינטנסיבי, ולאחרונה אף הוקמו חממות בלב השטח הממוקש. 

הרשות לפינוי מוקשים של משרד הביטחון פועלת בשנים האחרונות כדי לסלק מוקשים משדות מוקשים שנותרו ברחבי הארץ, והיא צפויה להחל את פעילותה במרחב בקעת הירדן החל מסוף שנת 2018 ועד לסוף שנת 2020. עובדה זו מעלה את האפשרות כי הפעילות החקלאית המתקיימת במקום, חרף הסכנה, נועדה לאפשר בעתיד תביעת חזקה של ערבים על הקרקע, על בסיס חוק המקרקעין הקיים ביו"ש.  

"הפלישה האינטנסיבית של פלסטינים לשדות המוקשים בבקעת הירדן היא התנהלות מסוכנת והזויה שצריך לפעול כנגדה במלוא החומרה", אומר ישי חמו, רכז הפעילות של תנועת רגבים באזור יו"ש. "הפעם נהרגה במקום פרה, ובפעם הבאה אירוע דומה עלול לגבות חיי אדם. ברור שבמקרה אסון, האצבע המאשימה תופנה לעבר מדינת ישראל, ולכן משרד הביטחון חייב להגביר את פעילות האכיפה כנגדם, בטרם יבוא אסון של ממש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן