מזוז: "תחושה קשה של היעדר מנהיגות"

בהקלטה מכנס סגור נשמע שופט העליון בביקורת קשה על הפוליטיקאים הבכירים בישראל. את התקופה הנוכחית הוא נשמע מכנה "ליקוי מאורות", אך להגנתו אמר כי "הדברים לא התייחסו לאירועים או לאנשים מסוימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/18 20:39 יא באדר התשעח

מזוז: "תחושה קשה של היעדר מנהיגות"
מני מזוז, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"תחושה קשה של היעדר מנהיגות, תקופה של ליקוי מאורות", כך אמר שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, בהקלטה שנחשפה הערב (ב') בחדשות 2, שבה הוא נשמע בביקורת קשה על הפוליטיקאים הבכירים בישראל.

את הדברים אמר מזוז אמש, מי שהעמיד בעבר לדין ראש ממשלה, בכנס סגור של הענקת תארים בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. בנאומו הוא ציין כי "השיח הציבורי-תקשורתי משקף תחושה קשה של משבר מנהיגות, כולם מבכים את היעדר המנהיגות".

לדבריו, "נראה שהתורם העיקרי, בשיח הציבורי לפחות, הוא בתופעה של היעדר מופת אישי בהתנהגות של חלק מההנהגה הציבורית. התופעה הזאת מעוררת דאגה".

עוד הוא נשמע אומר כי "כל מי שרואה את גורלו קשור בגורלה של המדינה עליו לעשות כמיטב יכולתו דווקא בתקופה של ליקוי מאורות, כדי להיות מעורב בנעשה בחברה. עלינו לשאוף שהמצוינות שיצאה שמעה בכל העולם של החברה הישראלית בתחומים רבים תמצא ביטוי גם במערכת הציבורית הפוליטית. אין שום סיבה שדווקא בתחום הזה ישראל תשתרך בתחתית הרשימה".

תגובת השופט מזוז באמצעות דוברות מערכת בתי המשפט: "הדברים לא התייחסו לאירועים או לאנשים מסוימים, אלא מטרתם הייתה לקרוא לבוגרים לתרום לחברה ולמדינה".