"מושחתים הביתה": עשרות אלפים מפגינים בתל אביב

המונים הגיעו לשדרות רוטשילד כדי למחות על "השחיתות השלטונית". מהליכוד נמסר: "במקום להתאחד עם כל העם מאחורי ירושלים ולהציג לעולם חזית אחידה, בשמאל מעדיפים לעסוק בפלגנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/17 21:51 כא בכסלו התשעח

"מושחתים הביתה": עשרות אלפים מפגינים בתל אביב
הפגנה בתל אביב נגד השחיתות, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עשרות אלפי אנשים מפגינים בשעה זו בשדרות רוטשילד בתל אביב נגד מה שהם מכנים "השחיתות השלטונית". המפגינים קוראים "זו המדינה שלנו ולא של נתניהו" ו"הון שלטון, עולם תחתון", ומניפים שלטי מחאה. הרחובות אלנבי, אחד העם, יהודה הלוי וביל"ו נסגרו גם הם לתנועה בעקבות המחאה. פעילי ליכוד בודדים מוחים על קיום ההפגנה בקרבת מקום.  

משתתפי ההפגנה מוחים נגד יו"ר הקואליציה דוד ביטן שנחקר השבוע במשטרה, ונגד מה שהם מכנים "הסחבת בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו". אלדד יניב, אחד ממארגני ההפגנה, אמר: "אנחנו רוצים פוליטיקאים שבאים לעבוד בשבילנו, פוליטיקאים שיביאו לפה צדק".

במקביל, בכיכר פריז בירושלים, הסמוכה לבית ראש הממשלה ברחוב בלפור, התקבצו כ-200 אנשים שמפגינים ברוח דומה. ברחבת באודיטורים בחיפה התכנסו מאות מפגינים שקוראים "נתניהו למעשיהו" ו"הון שלטון, משה כחלון".

ממפלגת הליכוד נמסר: "בערב שבו ראש הממשלה נתניהו יוצא לייצג את מדינת ישראל מול ההתקפות על ההכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ, ובשעה שבה מתקיימות ברחבי העולם הערבי הפגנות שבהן שורפים את דגלי ישראל וארה"ב, בתל אביב מתקיימת גם הערב הפגנת שמאל. במקום להתאחד עם כל העם מאחורי ירושלים ולהציג לעולם חזית אחידה, בשמאל לא יכולים להתאפק ומעדיפים לעסוק בפלגנות".