מועצת יש"ע לנתניהו: "בעקבות החלטת אונסק"ו, קיים את ישיבת הממשלה בחברון

הזמנתם של יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה ומזכ"ל תנועת 'אמנה' זאב (זמביש) חבר, הגיעה "לנוכח פגיעה זו בהיסטוריה ובמסורת היהודית והישראלית". לדבריהם, "המערה פתוחה לכל הדתות. אין מי ששומר על מערת המכפלה כמו מדינת ישראל".

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/07/17 21:36 טז בתמוז התשעז

מועצת יש"ע לנתניהו: "בעקבות החלטת אונסק"ו, קיים את ישיבת הממשלה בחברון
חוטובלי ונתניהו בישיבת סיעת הליכוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע החלטת אונסק"ו כי מערת המכפלה תוכרז כאתר מורשת פלסטינית, במועצת יש"ע פנו הערב (שני) לראש הממשלה בבקשה שיקיימו ישיבת ממשלה במקום.

על המכתב, שעליו חתומים יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה ומזכ"ל תנועת 'אמנה' זאב (זמביש) חבר, נכתב כי "לנוכח פגיעה זו בהיסטוריה ובמסורת היהודית והישראלית. אנו מזמינים אותך ואת חברי הממשלה לקיים ישיבת ממשלה מיוחדת בעיר האבות חברון למרגלות מערת המכפלה".

יש לציין כי בעבר עלתה בקשה דומה ממספר שרי ממשלה, אך העניין לא יצא אל הפועל. כעת, מאמינים במועצת יש"ע כי המציאות שונה וישיבת ממשלה בחברון תהווה חיזוק לאמיתות הקשר ההיסטורי בין העם היהודי לקברי האבות ולחיזוק הריבונות הישראלית בחברון ובכל רחבי יהודה ושומרון

במכתבם ענו רואה וחבר לטענה נוספת שהושמעה באונסק"ו, לפיה מערת המכפלה והעיר העתיקה בחברון נמצאים בסכנה חמורה של פגיעה וכתבו כי "לאחר מאות שנים בהן הותר ליהודים להגיע רק עד למדרגה השביעית במבנה המערה, כיום מוסלמים ויהודים מתפללים יחד על קברי האבות והאימהות ללא מפריע, והמערה פתוחה לכל הדתות. אין מי ששומר על מערת המכפלה כמו מדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן