מוסלמי עשוי להתמנות כשופט בביהמ"ש העליון

לשכת עורכי הדין, שהייתה צפויה להמליץ על מועמד מהמגזר הפרטי, החליטה לאפשר את המינוי ההיסטורי והמליצה על נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, חאלד כבוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/17 09:36 ג בטבת התשעח

מוסלמי עשוי להתמנות כשופט בביהמ"ש העליון
חאלד כבוב, צילום: Lior Ben Nisan/POOL/Flash90

לראשונה בתולדות מדינת ישראל מוסלמי עשוי להתמנות כשופט בבית המשפט העליון. ב"ידיעות אחרונות" נחשף הבוקר (ה') כי נציגי לשכת עורכי הדין החליטו לאחרונה להציע את סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, כמועמדם לתפקיד.

עוד לפני כבוב כיהן בבית המשפט העליון השופט המוסלמי עבד א-רחמן זועבי, אך היה זה בתפקיד זמני, ואילו כבוב צפוי להתמנות לתפקיד קבע.

על פי ההבנות בין נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שרת המשפטים איילת שקד ויו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה, מי שהיה צפוי להחליף את השופט יורם דנציגר שפורש מתפקידו הוא עורך דין מהגזר הפרטי. לשכת עורכי הדין הייתה אמורה להציע לוועדה לבחירת השופטים כמה מועמדים שאחד מהם יתמנה לתפקיד.

אלא שבימים האחרונים החליטו נוה וחברת הוועדה לבחירת שופטים אילנה סקר להציע את כבוב כמועמדם לתפקיד, זאת כדי לאפשר מינוי היסטורי של מוסלמי לבית לבית המשפט העליון. לדבריהם, השופט כבוב מגלם באישיותו המשפטית והפרטית את הטוב שבכל העולמות: הוא נחשב למשפטן מצטיין בתחומים רבים - כלכלי, פלילי ואזרחי - ומוכר כשופט זריז ויעיל, בעל מזג שיפוטי נינוח, "חברמן" ו"איש של אנשים".

לטענת נוה מינוי של שופט מוסלמי לבית המשפט העליון יקדם גם את עיקרון הייצוג כל חלקי החברה הישראלית במערכת המשפט.