מודי זנדברג, השר לשעבר, נעצר בחשד לקבלת שוחד

זנדברג שימש כשר המדע והטכנולוגיה לשעבר בממשלת שרון. בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים. זנדברג שעומד בראש ארגון קרן היסוד ונחשב מקורב לנתניהו, חשוד כי קיבל שוחד ותיווך לשוחד לעובדי ציבור שונים בשליחותו של מיקי גנור 

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/17 20:21 יג באלול התשעז

מודי זנדברג, השר לשעבר, נעצר בחשד לקבלת שוחד
מיקי גנור, צילום: מוטי קמחי פלאש 90

פרשת הצוללות: בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב בשלושה ימים את מעצרו של השר לשעבר מודי זנדברג החשוד בפרשה. זנדברג חשוד כי "קיבל שוחד ותיווך לשוחד לעובדי ציבור שונים זאת בעבור איש עסקים, תוך שהוא מבצע מרמה והפרת אמונים מתוקף היותו עובד ציבור. כמו כן, ביצע עבירה של רישום חשבונית כוזבת". זנדברג  ניהל בעבר מטעם ראש הממשלה נתניהו את המו"מ להקמת הממשלה ב-2009. 

מודי זנדברג

מודי זנדברג צילום: פלאש 90

 
מהחקירה עולה כי כדי שיקדם את עסקאותיו של איש העסקים גנור, שהפך לעד מדינה בפרשה, זנדברג קיבל מגנור במהלך השנים האחרונות כ-100 אלף שקל כשוחד. סנגורו של זנדברג, עו"ד יובל זמר, אמר כי "שום דבר לא נעשה במחשכים. מיקי גנור מנסה למשוך את כולם איתו".
 
גם מעצרו של רמי טייב הוארך בשלושה ימים., טייב הוא יועצו הפוליטי של שר האנרגיה יובל שטייניץ (ליכוד), החשוד כי תיווך לשוחד בין איש עסקים לאיש ציבור מכהן. טייב הוא חבר של דוד שרן, ראש לשכת ראש הממשלה נתניהו לשעבר שנעצר אתמול בפרשה. מעצרו של שרן הוארך אתמול בחמישה ימים, והוא חשוד בלקיחת שוחד, במרמה והפרת אמונים וכן בקשירת קשר לביצוע פשע.
 
במקביל נחקר בלהב 433 תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף, לשעבר המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי שכבר נעצר בעבר במסגרת הפרשה. בין העצורים במסגרת הפרשה גם אחד ממפקדי שייטת 13 לשעבר. 
המשטרה עצרה עוד חמישה חשודים בפרשה בעקבות עדותו של עד המדינה גנור. מדוברות המשטרה נמסר כי הנחקרים שעוכבו אתמול חשודים בעבירות במישור הכלכלי וטוהר המידות.