התפרצות הקורונה | בהנחיית שר הביטחון: צה"ל מחדש את המערך האפדימיולוגי

שבוע לאחר שהוסרו מגבלות הקורונה האחרונות אזרחי ישראל שוב מודאגים מהנגיף. ההתפרצות בבנימינה לא עוצרת וככל הנראה מדובר בווריאנט ההודי. גנץ קיים הערכת מצב והנחה את צה"ל שלא לסגור את חידת ״אלה״ האמונה על החקירות האפידימיוליגיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 14:04 יא בתמוז התשפא

התפרצות הקורונה | בהנחיית שר הביטחון: צה"ל מחדש את המערך האפדימיולוגי
חיילים בבדיקת קורונה, המערך ימשיך לפעול, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לאור ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה קיים היום (ב') שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב עם מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין והממונה על ההתגוננות תא"ל (במיל') משה אדרי. בתום הערכת המצב גנץ הנחה את צה״ל, פקע״ר ומערכת הביטחון להיערך לחידוש יכולות הבידוק ולא לסגור את יחידת החקירות האפידמיולוגיות ומרכיבים נוספים להתמודדות עם נגיף הקורונה עד להערכת מצב ווידוא העברת מקל מסודרת

לאור הנתונים נושא התפרצויות הקורונה והאתגרים איתם מתמודדים בנתב"ג הנחה גנץ להיערך לדחיית מועד הסגירה של יחידת ״אלה״ האמונה על החקירות האפדימיוליגיות והמרכזת את החקירות בערים בהן מתקיימות התפרצויות. זאת עד לקיום הערכת מצב בראשותו ודיון סטטוס עם משרד הבריאות שבו יוצג תהליך העברת המקל באופן מלא ומסודר.

עוד הנחה גנץ להיערך גם לחידוש יכולות הדיגום והשינוע בהתאם לצורך ולא לסגור אף יכולת עד להעברת הסמכויות באופן מלא. גנץ שוחח הבוקר עם ראש המועצה המקומית בנימינה איתי ויסברג, התעדכן בסטטוס הבדיקות ותכנית הפעולה לקטיעת שרשרת ההדבקה והתחייב כי: ״מערכת הביטחון תמשיך לסייע בכל צורך״.

בבנימינה נמשכת ההתפרצות של הווריאנט ההודי ולראשונה מתחילת מאי היישוב הוגדר כצהוב, היישוב היחיד בישראל שמוגדר כך. כעת יש בבנימינה כ-79 חולים מאומתים שנדבקו בנגיף, אחרי שחויבו התלמידים במסכות המצב מוסיף להחמיר. משרד הבריאות פרסם הבוקר (ב') כי אתמול אובחנו 48 מאומתים חדשים מיתוך 33,972 תוצאות בדיקות שהתקבלו. היום ישנם כ-409 חולים מאומתים בישראל, מתוכם כ-24 חולים קשה. 

בעמק הירדן בוטלו הלימודים ובמודיעין ובנימינה חויבו התלמידים להגיע עם מסיכות. ההתפרצות המחודשת הביאה את משרד הבריאות להמליץ על חיסון בני 12 עד 15. אתמול התכנס הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות ובעקבות האירועים האחרונים הנחה על עוד צעד משמעותי ותקדימי. הצוות המליץ להתחיל ולחסן בני 12-15 כבר עכשיו. כעת מחכים לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי, שההחלטה תלויה באישורו.

החשש הגדול הוא מהווריאנט ההודי שבישראל חוששים כי יתפשט בארץ בעקבות חזרה מחו"ל של אזרחים. החשש מהנגיף שאין וודאות לגבי היכולת שלו להדביק מחוסנים הביא אתמול את משרד הבריאות בצעד חריג לשלוח לבידוד גם מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת.

המחדל בנתב"ג | אלפים חזרו ממדינות אדומות, אזרחים לא נבדקו

מצב הקורונה בארץ היה מהטובים בעולם, אך חוסר שליטה בנמל התעופה בן גוריון הביא בין היתר לעלייה הקלה בתחלואה. על פי ממצאים ראשוניים עולה כי בשל העומס הרב בנמל התעופה כ-1000 נוסעים ששבו ארצה שוחררו לביתם מבלי להיבדק. עוד עולה מתחקיר ידיעות אחרונות כי למרות שבמשרד הבריאות גיבשו רשימה של מדינות ברמת סיכון מרבית הטיסות לנתב"ג מהמדינות המסכנות הגיעו באין מפריע.

רוסיה הוגדרה כמדינה בעלת סיכון מרבי בשל מצב התחלואה והווריאנטים השונים אך לא פחות  מ-4,874 בני אדם שבו מרוסיה לישראל בחודש האחרון כאשר 31 מתוכם נמצאו חיוביים לנגיף. גם היום מתוכננות טיסות ממדינות המוגדרות ברמת סיכון מרבית.

אתמול החליט ראש הממשלה נפתלי בנט כי הממשלה תוסיף בדיקות בנתב"ג וכן יגוייסו מאות שוטרים שיהדקו את האכיפה על השבים מחו"ל.

העימות בממשלה, מקורבים לשרת החינוך: "לא נשתף פעולה עם משרד הבריאות"

מקורבים לשאשא ביטון אמרו כי: "כל דבר שקשור לתחום החינוך, יעבור דרך שרת החינוך". מה שהוביל לסערה, הייתה הנחיית משרד הבריאות לחייב עטיית מסכות בכמה בתי ספר במודיעין ובבנימינה.