היסטוריה: שר החוץ של בחריין נחת בישראל

עבד א-לטיף א-זיאני נחת בישראל, בראש משלחת מארצו, וייפגש עם ראש הממשלה, שר החוץ ובכירים נוספים. בהמשך ייחתם הסכם תעופה בין המדינות ויימסרו הצהרות לתקשורת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/11/20 11:46 ב בכסלו התשפא

היסטוריה: שר החוץ של בחריין נחת בישראל
טקס החתימה על הסכם השלום עם בחריין, צילום: אבי אוחיון, GPO ופלאש 90

היסטוריה בישראל. שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, נחת הבוקר (ד') בנתב"ג, בראש משלחת של 25 אנשי צוות, בהם בכירים ממשרדו וכן נציגי הבית הלבן. א-זיאני הגיע במטוס של חברת התעופה הבחריינית, גולף אייר, והתקבל בנתב"ג על ידי שר החוץ אשכנזי.

הכנסת אישרה את הסכם השלום עם בחריין: "יהיו מדינות נוספות שיתווספו רשמית למעגל השלום"

בהמשך יקיימו השניים פגישה רשמית בירושלים, ולאר מכן ייפגש האורח גם עם נשיא המדינה ריבלין ועם ראש הממשלה נתניהו. בהמשך היום ייפגש אל זיאני גם עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, שמבקר היום גם הוא בישראל, ולאחר מכן תתקיים פגישה משולשת של נתניהו, פומפאו וא-זיאני.

https://youtu.be/9UmfyYaASd4

בשעה 17:00 אחר הצהריים תתקיים פגישת פסגה במלון המלך דוד בירושלים, וישתתפו בה ראש הממשלה נתניהו, נשיא המדינה ריבלין, שר החוץ אשכנזי, מייק פומפאו והאורח מבחריין. הצדדים יחתמו על הסכם תעופה חדש בין המדינות, וימסרו הצהרות לתקשורת.

כזכור, ב-15 בספטמבר חתמה ישראל על 'הסכמי אברהם' בטקס בבית הלבן, בהם נכללים הסכמי השלום עם איחוד האמירויות, בחריין ובהמשך גם עם סודאן. החתימה בבית הלבן הייתה הצהרתית בלבד, ובהמשך חתמו המדינות על מספר הסכמים רשמיים ביניהן.

ממלכת בחריין שוכנת במפרץ הפרסי, סמוך לערב הסעודית, ביניהן מחבר גשר, ולקטאר. היא מדינת אי קטנה, שגודלה כמחצית מגודל רמת הגולן, וחיים בה פחות משני מיליון תושבים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן