הוועדה המסדרת אישרה, פה-אחד, את התפצלות סיעת 'יש עתיד' מסיעת 'כחול-לבן'

הוועדה המסדרת אישרה את התפצלות סיעת 'יש עתיד' מסיעת 'כחול-לבן'. כמו-כן, אישרה הוועדה את התפצלות סיעת 'תל"ם' מ'כחול-לבן'. עוד אישרה הוועדה שסיעת 'חוסן לישראל', תמשיך להיקרא סיעת 'כחול-לבן'. שם סיעת חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר: 'דרך ארץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/20 16:22 ד בניסן התשפ

הוועדה המסדרת  אישרה, פה-אחד, את התפצלות סיעת 'יש עתיד' מסיעת 'כחול-לבן'
ראשי כחול לבן , צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הוועדה המסדרת בכנסת אישרה פה אחד את התפצלות סיעת 'יש עתיד' מסיעת 'כחול-לבן'. השם כחול לבן יישאר בידי חוסן לישראל, מנגד פתק ההצבעה "פה" יישאר בידי יש עתיד. בנוסף, אישרה הוועדה את התפלגותם של חה"כ יועז הנדל וצבי האוזר מ"תל"ם" והצטרפותם לסיעת "דרך ארץ", שתכנס גם היא לקואליציה.

הוועדה המסדרת אישרה את התפלגות סיעת יש עתיד כולה, בהסכמת כל חבריה, מכחול-לבן וח"כ פנינה תמנו-שטה תתמזג עם חוסן לישראל, וגם את הבקשה של כל חברי סיעת חוסן לישראל להתפלג. ח"כ פנינה תמנו היא מעתה חברת סיעת חוסן לישראל (כחול-לבן), ח"כ ע'דיר כמאל מריח היא מעתה חברת סיעת יש עתיד.
עפ"י החוק, על-מנת להתפצל מסיעה נדרשים לפחות שליש מחברי הכנסת של אותה סיעה ועל כן על מנת לאפשר את מעבר שתי חברות הכנסת, זו כנגד זו, שתי הסיעות הסכימו לחתום יחד כל חברי הכנסת על בקשת ההתפצלות ולאפשר לחברות הכנסת את ההתפלגות והמעבר. 

בקשה נוספת שאישרה הוועדה היום (א') היא בקשת ההתפלגות של חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל מסיעת תל"ם והוקמה סיעת 'דרך ארץ'. סיעת תל"ם מנתה לפני ההתפלגות 5 ח"כים. בקשתם אושרה. 
ח"כ יועז הנדל הודה ליו"ר תל"ם, משה בוגי יעלון על השותפות ואמר כי הוא "מקווה שהמעבר לחוסן לישראל וההצטרפות לממשלה תאפשר לאחות את השסעים בחברה הישראלית". 
גם ח"כ פנינה תמנו הודתה לראשי יש עתיד על-כך שאיפשרו את ההתפצלות והמעבר הדו-כיווני שלה ושל ח"כ ע'דיר כמאל מריח. תמנו הודתה ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, לדבריה "לא היה לי קל הצעד הזה, אך צו השעה היה להצטרף לממשלת אחדות".

מיש עתיד-תל"ם נמסר: "יש עתיד-תל"ם ממשיכה היום את הדרך למענה התייצבה לפוליטיקה. נלחם מהאופוזיציה למען אזרחי ישראל ונשמור על הדמוקרטיה. במקביל  נפעל יחד לטובת הציבור בהתמודדות עם משבר הקורונה. המשבר אינו מנוהל נכון. הכלכלה קורסת, ההחלטות אינן מבוצעות. נהיה קול חד וברור למיליוני האזרחים שאוהבים את ישראל וחרדים לעתידה. נפקח על פעולות הממשלה ונייצר אלטרנטיבה שלטונית למדינת ישראל. נאבק במדרון התלול שמוביל אותנו לממשלה מושחתת שרומסת את הדמוקרטיה. נשרת את אזרחי ישראל בגאווה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן