"שיחה ארוכה ולא פשוטה": בנט ביקש מהאמריקאים להפסיק את המו"מ עם איראן

ראש הממשלה שוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי בנוגע לשיחות הגרעין בווינה. רוב השיחה שהוגדרה כ"שיחה ארוכה ולא פשוטה" -עסקה באיראן, בנט אמר: "איראן מבצעת 'סחיטה גרעינית'" | על הבניה בעטרות אמר: "טרם הגיעה לפתחו של הדרג המדיני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/12/21 11:16 כח בכסלו התשפב

"שיחה ארוכה ולא פשוטה": בנט ביקש מהאמריקאים להפסיק את המו"מ עם איראן
בנט בפגישה עם בלינקן באוגוסט האחרון, צילום: אבי אוחיון / לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח היום (ה') עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. השיחה, שהוגדרה על ידי גורם מדיני כ"ארוכה ולא פשוטה", עסקה ברובה בנעשה בשיחות הגרעין שמתקיימות בווינה, בין איראן למעצמות. עוד דנו השניים בהתמודדות עם זן האומיקרון, בחידוש מלאי כיפת ברזל, וכן בסוגיית הבנייה בעטרות.

ראש הממשלה התייחס להודעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שהתפרסמה במהלך השיחות, לפיה איראן החלה להעשיר ברמה של 20% בצנטריפוגות מתקדמות במתקן התת-קרקעי בפורדו, ואמר, כי "איראן מבצעת 'סחיטה גרעינית' כטקטיקת משא ומתן, וכי הדבר צריך להיענות בהפסקה מיידית של המו"מ ובצעדים קשים מצד המעצמות".

הגורם המדיני אמר כי בשיחה התייחס בנט להפרות המתמשכות והפרובוקטיביות של איראן בתחום הגרעין. בנט הביע את התנגדותו להסרת הסנקציות מאיראן, ובפרט למסגרת של הסכם חלקי, שמשמעותו המעשית היא זרימה מאסיבית של כספים למשטר בטהרן.

בעניין עטרות, הגורם המדינה ציין כי ראש הממשלה אמר בשיחה עם מזכיר המדינה האמריקאי, כי מדובר בהחלטה של הוועדה המחוזית בירושלים שטרם הגיעה לפתחו של הדרג המדיני. נציין כי הוועדה המחוזית צפויה להתכנס ביום שני בשבוע הבא. 


(פגישת בנט ובלינקן בחודש אוגוסט)