מדינות אדומות ומלוניות: אלה ההחלטות החדשות בעקבות זן הקורונה החדש

ראש הממשלה קיים שתי התייעצויות בהשתתפות בכירי מערכת הבריאות, בסופן קיבל את ההמלצה להגדיר שבע מדינות כאדומות. בנוסף: בידוד במלוניות קורונה למשך שבוע לשבים מאותן מדינות | ככל הידוע, ישנם 22 מקרים של הווריאנט החדש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/11/21 21:59 כא בכסלו התשפב

מדינות אדומות ומלוניות: אלה ההחלטות החדשות בעקבות זן הקורונה החדש
בנט, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט, קיים הערב (ה') התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי מערכת הבריאות בעקבות זן קורונה חדש, B.1.1529. מדענים אומרים כי בזן החדש שמעורר דאגה בישראל וכבר התגלה בדרום אפריקה ומתפשט שם, יש לפחות עשר מוטציות שחלקן אינן מוכרות להם.

עם תום הדיון נמסר כי בנט קיבל את המלצת משרד הבריאות להגדיר את מדינות דרום אפריקה כמדינות אדומות. כמו כן, הנחה בנט לבחון עצירה מיידית של טיסות ממדינות אלו לישראל ומישראל אליהן, או את יישומו של מתווה אחר למניעת התפשטות הזן בישראל. 

בדיון המשך בראשות ראש הממשלה ושר הבריאות החולט כי המדינות הבאות הוגדרו כאדומות: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל.

עוד נקבע כי כלל השבים לישראל ממדינות אלו, לרבות מחוסנים בחיסון שלישי, יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך 7 ימים, וישוחררו לאחר ביצוע 2 בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים במלונית קורונה.

ככל הידוע, עד היום אותרו בסך הכול 22 מקרים של הזן החדש במדינת דרום אפריקה, באמצעות ריצוף גנטי. מספר מקרים התגלו בבוטסואנה, בדרום אפריקה ובהונג קונג, למרות שמדובר במספר מועט של נדבקים, שיעור הבדיקות החיוביות עלה באופן מהיר ממספר אחוזים בודדים לעשרות אחוזים.,

בארגון הבריאות העולמי מודאגים גם כן מהזן החדש, ומסרו כי הם עוקבים אחר הדיווחים הקשורים לזן החדש. מחר צפוי כינוס של גורמים מטעם הארגון על מנת לקבוע אם להגדיר את הזן כ"זן מדאיג" הדורש מעקב מיוחד. "ניתוח ראשוני של הזן הזה מראה כי יש לו מספר רב של מוטציות אשר דורשות מחקר נוסף", נמסר.

בדיון שנערך השתתפו בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל המשרד פרופסור נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי-פרייס. בהמשך הערב צפוי להיערך דיון נוסף. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן