אחרי למעלה מחודש: קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון

בזמן שמספר החולים קשה בעלייה, ביקורת רבה על הממשלה שלא כינסה את קבינט הקורונה שבועות ארוכים, הקבינט יתכנס ביום ראשון. חבר הקבינט השר כהנא: "קבינט מתכנס כשמחליפים מדיניות, מדיניות הממשלה נכונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/21 09:12 כא בתשרי התשפב

אחרי למעלה מחודש: קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון
קבינט הקורונה, צילום: Emil Salman/POOL

אחרי הביקורת הקשה על שבועות ארוכים בהם לא התכנס קבינט הקורונה. ראש הממשלה נפתלי בנט מודיע הבוקר כי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס ביום א׳, 03 באוקטובר 2021, כ"ז בתשרי תשפ"ב, בשעה 17:00 במשרד רה"מ בירושלים.

אתמול נשאל שר הדתות וחבר קבינט הקורונה מתן כהנא על השבועות הארוכים בהם לא התכנס הקבינט, "הקורונה זו מגפת הלא מחוסנים מדיניות הממשלה נכונה, אנחנו במעקב צמוד אחר יכולות הספיקה של מערכת הבריאות. חידוש התו הירוק באוקטובר יקטין את התחלואה. לסגרים והגבלות יש מחירים שיכולים להתבטא בחיי אדם", אמר כהנא בראיון לכאן ב'.

על כך שהקבינט לא מתכנס הוסיף כהנא: "קבינט מתכנס כשמחליפים מדיניות, אנחנו מעודכנים. הדברים בשליטה וצריך להמשיך במדיניות. אני מרגיש נוח מאוד עם הדרך שבה הממשלה מטפלת בקורונה. מערכת הבריאות יכולה לעמוד בעומס הקיים".


(ח"כ רוטמן מותח ביקורת על ההתנהלות).

בין התוקפים את מדיניות הקבינט נמצא גם ח"כ רוטמן שאמר: "לא מתקיימים דיונים, אולי כי הם לא רוצים לקבל כל מיני המלצות, כך לפחות טוענים חלק משרי הממשלה. כאשר קבינט הקורונה לא מתכנס מעבירים מדי פעם איזושהי החלטה זריזה במשאל טלפוני אבל אין כינוס של הקבינט. כאילו אף אחד לא ידע שסוכות, הכל חפ לפ. הקבינט צריך להתכנס, צריך לדון, לשבת מול נתוני התחלואה, לקבל את המלצות משרד הבריאות".

ח"כ מאי גולן מהליכוד תקפה גם היא את היעדר הישיבות, בטור מיוחד לחדשות כיפה כתבה גולן: "אצל בנט זה לא באמת משנה שכבר כמעט חודש הקבינט לא התכנס. ואם אתם קצת לחוצים מזה אז אל תהיו, כי ח"כ איתן גינזבורג אמר היום שהוא לא חושב שצריך שום שינוי במדיניות הנוכחית. "אני חושב אחרת מגורמי המקצוע" אמר. אז תהיו רגועים כן. כי איתן גינצבורג אמר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן