בפעם השנייה ביממה: רקטה שוגרה מהרצועה

מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה, השנייה ביממה האחרונה ששוגרה מעזה. צעיר נחבל קל בראשו בזמן שרץ למרחב המוגן בשדרות. | הרמטכ"ל מבהיר: אירוע לכידת המחבלים משפיע על גזרות נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/21 22:03 ה בתשרי התשפב

בפעם השנייה ביממה: רקטה שוגרה מהרצועה
צילום: Hassan Jedi/Flash90

בפעם השנייה ברציפות ביממה האחרונה, שוגרה הערב (שבת) רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל, והרקטה יורטה על ידי כיפת ברזל. התרעות צבע אדום נשמעו במועצת אשכול ובשדרות. דובר צה"ל מעדכן כי בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

אמש, במהלך ליל שבת זוהה שיגור נוסף וצה"ל תקף בצפון ובדרום רצועת עזה בתגובה לשיגור הרקטה. . דובר צה"ל מסר כי המטרות שנורו היו עמדה לירי מקלעים של חמאס, אתר אחסון ומפעל המשמש לייצור בטון למנהרות טרור. ההתחממות בדרום מגיעה על רקע אירוע הבריחה מכלא גלבוע, ולכידתם של ארבעה מתוך ששת האסירים הביטחוניים שהצליחו להימלט דרך מנהרת הכלא בערב ראש השנה. 

במד"א מדווחים כי גבר כבן 29 נפל ונחבל בזמן שרץ למרחב מוגן כשנשמעה אזעקה בשדרות. פרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לביה"ח ברזילי במצב קל עם חבלת ראש. נכון לעכשיו נראה כי הלימודים צפויים להתקיים כרגיל, והערכת מצב נוספת תתקיים מאוחר יותר. 

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, התייחס מוקדם יותר לתפיסת המחבלים וטען כי עסקת השבויים הבאה עם ישראל צריכה לכלול את האסירים שנמלטו אף כי הם לא משויכים לארגון הטרור שלו. 

הרמטכ"ל אביב כוכבי הסביר כי לאירוע לכידת המחבלים יש השפעה גם על גזרות נוספות וכי צה"ל ערוך לכל תרחיש. "אני מברך על התוצאות עד כה, ונמשיך במאמץ עד שכל מחבל שברח - ייתפס. אלפי לוחמים בשטח, במטה וביחידות המודיעין מנסים לפצח וללכוד המחבלים. אנחנו נעשה את כל הנדרש, בכל הכוח, באמצעות יכולות עומק, טכנולוגיה, מודיעין ואמצעים מיוחדים".

כחלק מפעילות משותפת של צה"ל, משטרת ישראל, שב"כ, מג"ב ושב"ס אמש ובתום מספר שעות של מעקב, סייעו לוחמי יחידת ‘מרעול׳ להוביל את כוחות הביטחון למקום בו העריכו כי מתחבאים שניים מהמחבלים הנמלטים.

רב אלוף אביב כוכבי ומח״ט מנשה נפגשו עם לוחמי יחידת ״מרעול״ אשר למרות שעבדו ללא לאות בחג כדי לתפוס את המחבלים ממשיכים גם עכשיו במאמץ עד שיתפסו גם השניים האחרים. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן