הפסד נוסף לליכוד נבחרו נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים: שמחה רוטמן ואפרת רייטן | צפו

מפלגת הליכוד הפסידה בהצבעה ונציגתה אורלי לוי-אבקסיס לא תכהן בוועדה החשובה | בן גביר הגיב על בחירת רוטמן: "יאבק למען מינוי שופטים עם אג'נדה ציונית יהודית". רייטן אמרה: "אפעל כמיטב יכולתי לחיזוק הרשות השופטת" | הוועדה תתכנס כבר בשבוע הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/21 16:00 כו באב התשפא

נבחרו נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים: שמחה רוטמן ואפרת רייטן | צפו
רוטמן ורייטן, צילום: פלאש 90

הפסד לליכוד בבחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים. לאחר ההצבעה החשאית שנערכה היום (ד') וספירת הקולות, עולה כי נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים נבחרו חברי הכנסת אפרת רייטן מהעבודה עם 67 קולות ושמחה רוטמן מהציונות הדתית עם 53 קולות. 

נציגת הליכוד, חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס קיבלה 51 קולות ותישאר מחוץ לוועדה החשובה. ההפסד מהווה מכה למפלגה שמזה תקופה ארוכה לא תזכה לנציג לוועדה מטעמה. 

ח"כ רייטן התייחסה לבחירתה ואמרה: "זו זכות גדולה ותפקיד בעל אחריות רבה. אני מודה על האמון שנתנו בי יו"ר המפלגה מרב מיכאלי וחברי הקואליציה. אין לי ספק שניסיוני האישי והמקצועי כעורכת דין, וכמי שפקדה את אולמות בתי המשפט רבות בהליכים שונים ומגוונים יהווה עבורי בסיס ועזר רב בעבודת הוועדה. אפעל כמיטב יכולתי לחיזוק הרשות השופטת מתוך אמונה בחשיבות מקצועיותה, איכותה ועצמאותה".

ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה לבחירתו של רוטמן כחבר הוועדה: "אני שמח על בחירתו של חברי ח"כ שמחה רוטמן כנציג בוועדה למינוי שופטים. ח"כ רוטמן יאבק למען מינוי שופטים עם אג'נדה ציונית יהודית ולא שופטים שתוקפים את חיילי צה"ל ומדינת ישראל. מאחל לו ברכה והצלחה בוועדה החשובה".

הוועדה לבחירת שופטים תתכנס כבר בשבוע הבא, לאחר 8 חודשים בהם לא הייתה פעילה. יו"ר הוועדה לבחירת שופטים, סגן שר המשפטים גדעון סער, יכנס את הועדה לישיבתה הראשונה כבר ביום שני הקרוב, 9.8.21.

תוצאות ההצבעה לוועדות הנוספות

לוועדה לבחירת דיינים נבחרו חברי הכנסת חברי הכנסת גמליאל ופינטו.

חה"כ משה ארבל - 59
חה"כ גילה גמליאל - 67
חה"כ שירלי פינטו קדוש - 62

לוועדת המינויים לקאדים נברו חברי הכנסת, סעדי, עבאס ואורבך 

חה"כ ניר אורבך - 61
חה"כ יואב בן צור - 56
חה"כ אוסאמה סעדי - 96
חה"כ מנסור עבאס - 63

לוועדת המינויים לקאדים מד'הב נבחרו חברי הכנסת מרעי וסלאלחה.

חה"כ פטין מולא - 53
חה"כ מופיד מרעי - 71
חה"כ עלי סלאלחה – 69

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן