גנץ לנתניהו: "הביטחון מעל הכל" | הליכוד: "צא מהממשלה הזאת מיד"

שר הביטחון קורא ליו"ר האופוזיציה לפעול למען העברת הוראת השעה לחוק איחוד המשפחות, "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופייה היהודי והדמוקרטי" | החוק יובא להצבעה בשבוע הבא כשהקואליציה תצביע בעדו למעט רע"מ שקיבלה חופש הצבעה. מה תעשה האופוזיציה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/21 16:16 ז בתמוז התשפא

גנץ לנתניהו: "הביטחון מעל הכל" | הליכוד: "צא מהממשלה הזאת מיד"
גנץ ונתניהו, צילום: Amit Shabi/POOL

שר הביטחון, בני גנץ, פועל רבות בכדי שחוק איחוד משפחות יעבור בהצבעה שתיערך בשבוע הבא במליאת הכנסת. גנץ הנחה את יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג, לפעול מול יו"ר הקואליציה עידית סילמן, לגיוס מלא של כלל המרכיבים הציוניים, בכדי לוודא שישנו רוב לחוק. החוק, שנקרא "חוק האזרחות והכניסה לישראל", עובר כהוראת שעה כל שנה מחדש במשך 18 שנים. 

במקביל פנה גנץ ללשכת יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, וביקש ממנו לפעול להעברת החוק. "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופייה היהודי והדמוקרטי, וכי יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי. גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל". עוד אמר גנץ: "כי הוא מצפה גם מהקואליציה לפעול באחריות להעברת הצעת החוק".

בליכוד הגיבו לבקשת גנץ בשלילה. "מי שביטחון ישראל חשוב לו - לא מקים ממשלה עם רע"מ. מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מיד".

במקביל לעבודה מול האופוזיציה, הרוחות בתוך הממשלה לא רגועות. בחדשות 12 פורסם היום, כי מסתמנת פשרה ולפיה החוק יעבור והאיסור על איחוד משפחות יימשך בתמיכת כול מפלגות הקואליציה למעט רע"מ שקיבלה חופש הצבעה. שרת הפנים, איילת שקד, תביא את החוק להצבעה בשבוע הבא.

החוק מונח בפתחה של האופוזיציה שעדיין חלוקה כיצד לנהוג בו. מדובר בחוק שעובר כאמור, כבר 18 שנים ברציפות ללא כל בעיה. מפלגות הימין היושבות באופוזיציה מתחבטות בשאלה האם לתמוך כמו כל שנה, או להתנגד בטענה שהן לא תהיינה רשת הביטחון של ממשלת בנט-לפיד. 

על פי הדיווחים היוצאים מישיבת הליכוד במצודת זאב, נראה כי במפלגה מתלבטים אך רבים מחברי הכנסת מתנגדים בכל הקשור לעזרה לממשלה. ח"כ מירי רגב כתבה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: "נפתלי בנט ואיילת שקד ניסו לספר לנו שאפשר ללכת עם השמאל אבל להרגיש ימין. בוא נראה כמה זמן יחזיק המשחק הצבוע שלכם. תתמודדו עם חוסר האחריות והמגלומניה שהובילה אתכם להקמת ממשלת שמאל מסוכנת לישראל. הליכוד לא יכסה על ערוותכם".


(נאומו האחרון של נתניהו כראש ממשלה, השבוע)

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן