טרגדיה: אישה בשבוע ה-30 להריונה ועוברה מתו מנגיף הקורונה

אסון כפול בית החולים עין כרם בירושלים מדווח כי אישה בת 32 נדבקה בקורונה ומתה בשבוע ה-30 להריונה. בבית החולים ניסו להציל את העובר אך גם הוא לא שרד

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/21 08:25 ט באדר התשפא

טרגדיה: אישה בשבוע ה-30 להריונה ועוברה מתו מנגיף הקורונה
רופאים בבית החולים הדסה עין כרם. ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקורונה גבתה הבוקר (א') מחיר נוראי, אישה הריונית בת 32 שנדבקה בנגיף מתה ובבית החולים ניסו להציל את העובר אך ללא הועיל. בבית החולים הדסה עין כרם מדווחים כי האישה הייתה בהריון מתקדם אושפזה עקב מצוקה נשימתית ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בהדסה עין כרם ביום שלישי האחרון, כשהיא במצב קשה, בליל אמש מצבה החל להדרדר. 

מבית החולים מסרו כי האישה ההרה פיתחה תמונה של כשל רב מערכתי, אל היחידה הוזעק צוות רב תחומי בכיר הכולל מומחי טיפול נמרץ והרדמה, מיילדות וגניקולוגיה, צוות אקמו ומנתחי לב חזה.הצוות החל בטיפול מיידי וביצע החייאה ממושכת ביותר ואף בוצע ניתוח קיסרי, בזמן שהיא נמצאת בשבוע 30 להריונה, במטרה לנסות ולהציל את העובר. לבסוף נאלצו בבית החולים לקבוע את מותה של האישה, וגם הניסיונות להציל את העובר לא צלחו.

מבית החולים נמסר: "לצערינו, מצבם של האם ושל העובר היה אנוש ולמרות חיבורה של היולדת למכשיר האקמו ועל אף מאמצים כבירים להצילה ולהציל את חיי העובר ביחידת טיפול נמרץ פגים, הם נפטרו. הדסה כולה משתתפת בצערה הכבד של המשפחה. צוות השירות הסוציאלי בבית החולים מלווה אותם בשעתם הקשה".