פרופסור גמזו: "מבחינתי בירושלים לא צריך הפניה לבדיקות, שיעשו כמה שיותר"

פרוייקטור הקורונה הלאומי הגיע לדיון עבודה בעיריית ירושלים ואמר כי בירושלים עדיין יש שכונות המוגדרות כאדומות. משה ליאון: "ישנה מגמת שיפור בכל המגזרים בעיר. במזרח העיר ישנו שיפור משמעותי מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 14:53 כה בתשרי התשפא

פרופסור גמזו: "מבחינתי בירושלים לא צריך הפניה לבדיקות, שיעשו כמה שיותר"
רוני גמזו ומשה ליאון, צילום: דוברות עיריית ירושלים

פרוייקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, הגיע לדיון יציאה מהסגר בעיריית ירושלים. בדיון הזכירו את מגמת התחלואה בעיר, שממשיכה לרדת. מספר החולים נכון להיום (ג') עומד על 5,773 מאומתים, והשכונות היחידות המוגדרות אדומות בעיר הן רמת שלמה ונווה יעקב. שיעור המאומתים בשבוע האחרון עמד על 10.9% בכלל האוכלוסיה, כאשר באוכלוסיה הכללית ובמזרח העיר הנתון הוא 6.6%.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר בדיון כי ישנה מגמת שיפור בכל המגזרים בעיר וכי במזרח העיר ישנו שיפור משמעותי מאוד. "ביקשתי מפרופסור גמזו שיאפשר לנו להיות הראשונים לקבל מכשירי "סופיה" לבדיקות קורונה מהירות, תוך 15 דקות, עבור בתי המלון במטרה לפתוח אותם באופן בטוח ולצורך פיילוט שיאפשר פתיחת התיירות בעיר". 

בנושא העסקים הקטנים בעיר, אמר ליאון: "אני מבקש לפתוח את העסקים הקטנים כמה שיותר מהר. הפגיעה בכלכלה היא עצומה". לגבי החינוך הוסיף ראש העיר, כי ירושלים יכולה לאפשר למידה במרחבים פתוחים ופארקים ומבקשת את האפשרות לקיים לימודי חוץ. "צריך למצוא פתרונות חילופיים ללימודים בכיתות הגבוהות. בירושלים יש הרבה פארקים וגנים ואנחנו מוכנים לקחת אחריות להשמיש לטובת הלימודים. אסור להפקיר את הילדים. תנו לנו את הסמכויות".

צילום: דוברות עיריית ירושלים

 

פרופסור רוני גמזו אמר בדיון כי העיר ירושלים מתנהלת ברמה של מדינה. "זו העיר הכי מורכבת בארץ, והיא מתנהלת ברמה בין לאומית. בכל ביקור אני מתרשם מהמקצועיות של העירייה והיכולת שלה לטפל בכל המגזרים בצורה מקצועית עם פתרונות ייחודיים שמקרינים על כל הארץ. הנתונים שהצגתם פה, הם נתונים שאין לי אותם ברמה הלאומית. אני לומד מכם הרבה".

"ברמה הלאומית", אמר גמזו, "אחרי שלושה שבועות של סגר יש עדיין 3,000 חולים בתנאים של סגר הדוק. נשארו עוד שלושים ערים אדומות בהם יש קושי לרדת ברמת התחלואה. יש שכונות בירושלים שנמצאות בצבע האדום. המשימה שלנו להמשיך לרדת. יש שכונות שזה מורכב בהן, אבל אם הצלחתם במזרח העיר, אין דבר שגדול עליכם".

על מערך הבדיקות לגילוי הנגיף, אמר גמזו: "צריך להגביר את הבדיקות, זה יעזור להוריד את מקדם ההדבקה. יש אנשים שמרגישים בריאים והם חולים ומפיצים בטעות את המחלה. מבחינתי בירושלים לא צריך הפניה לבדיקות. שיעשו כמה שיותר בדיקות". בנוגע למערכת החינוך בעיר, אמר: "יחד עם שר הבריאות ומשרד החינוך אנסה למצוא דרך לפתוח את מערכת החינוך מוקדם יותר בהתאם למודלים שהצגתם".