נתניהו: נהדק את הסגר | גנץ: אנחנו משגעים את הציבור

ראש הממשלה הציג במהלך דיוני קבינט הקורונה, את התכנית להכנת מערכת הבריאות לחורף ולעליית התחלואה בקורונה. "אנחנו עוברים מ-700 ל-1,500 מיטות לחולים קשים, זה בהישג יד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/20 19:55 יב בתשרי התשפא

נתניהו: נהדק את הסגר | גנץ: אנחנו משגעים את הציבור
נתניהו וגנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בישיבת קבינט הקורונה דנים הערב (ד') במספר נושאים אותם הציג ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני השרים. בין השאר: הכנת מערכת הבריאות לחורף ולעליית התחלואה, הסברה בנושא המסכות, אכיפה, הצטיידות בדיקות מהירות, חיסונים, הגנה על הקשישים ודיון ראשוני על היעדים. נתניהו הזהיר במהלך הדיונים, כי בניגוד לאסטרטגיית היציאה מהסגר הראשון, הפעם היציאה מהסגר עלולה להיות איטית במיוחד. "היציאה מהסגר תהיה איטית ומדורגת, יכולה להימשך חצי שנה עד שנה".

נתניהו עורר סערה כאשר דרש להדק את הסגר הכללי, ולהגביל את טווח היציאה מהבית שעומד היום על 1,000 מטרים לעד 200 מטרים. שר הביטחון בני גנץ תקף בתגובה: "אנחנו משגעים את הציבור, בואו נישאר עם אלף מטרים וזהו. בואו נעמוד בזה". נתניהו השיב גם הוא בתקיפות: "אתה לא תגיד לנו שאנחנו משגעים את הציבור".

"שליש מחולי הקורונה בישראל - חרדים"

בעקבות העומסים בבתי החולים, הנושא הראשון אותו הציג נתניהו לשרים היה הכנת מערכת הבריאות גם לחורף וגם לעליית התחלואה. במסגרת התכנית, אמר נתניהו: "אנחנו עוברים מ-700 ל-1,500 מיטות לחולים קשים, זה בהישג יד וזה מטופל היטב".

הנושא השני אותו הציג ראש הממשלה היה הסברת מסיכות מסיבית, "נתחיל עם סרטונים בנושא, יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות בזה, החלטנו על מנגנון שיפור ההסברה". נתניהו דיבר גם על ההגנה על הקשישים: "זה דבר קריטי משום שזו האוכלוסייה שנמצאת בסכנה הגדולה ביותר". מכשירי הבדיקות המהירות עליהן דיברו השרים, בדיקות עם תוצאות לאחר רבע שעה, יוצבו תחילה בבתי האבות. 

במהלך הערב, התקיים דיון ראשוני על היעדים המגדירים את המעבר בין שלושת השלבים: סגר, שגרה וחיסון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן