הרב סתיו: "חלילה אם תפילות ראש השנה יביאו להידבקות או מוות של אדם אחד"

התכנית למלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל תובא היום להצבעה בממשלה. השלב הראשון בתכנית יהיה סגר כללי ממנו הוחרגו בתי הכנסת: 20 מתפללים בשטח פתוח, 10 במבנה סגור. הרב סתיו פנה לגמזו: "קבל החלטות רק על סמך שיקולים מקצועיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 07:20 כד באלול התשפ

הרב סתיו: "חלילה אם תפילות ראש השנה יביאו להידבקות או מוות של אדם אחד"
יו"ר צהר - הרב סתיו. "האתגר עצום", צילום: פלאש 90

הממשלה צפויה להתכנס היום (א') בשעות הבוקר ולאשר את החלטת קבינט הקורונה עליה סוכם ביום חמישי, תכנית שמטרתה להילחם בתחלואת הקורונה ההולכת וגוברת. על פי התכנית, המתווה שיציג משרד הבריאות יהיה בן שלושה שלבים כאשר בשלב הראשון יוטל סגר שיתחיל ביום שישי ב־6:00 בבוקר. בתי הכנסת הוחרגו מהתכנית ונראה כי 20 מתפללים יוכלו להתפלל בשטח הפתוח ועד 10 בתוך מבנה סגור. 

ההחלטה השנויה במחלוקת, להחריג את בתי הכנסת מן התכנית, הביאה את יושב ראש ארגון צהר, הרב דוד סתיו, לקרוא לפרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, לקבל החלטות שלא יהפכו את בתי הכנסת למקור הדבקה: "קבל החלטות רק על סמך שיקולים מקצועיים ולא דחיפות פוליטיות שאין להם ולתורה שום קשר. הממשלה צריכה להחליט החלטות שימנעו מקהל המתפללים להפוך למקור הדבקה". את הדברים אמר הבוקר (א') בגלי צה"ל.

עוד אמר הרב סתיו: "ההלכה מחייבת שחיי אדם חשובים יותר מכמה מתפללים יהיו בבתי הכנסת. הרבנים צריכים להיות מובילי הדגל - חלילה אם תפילות ראש השנה יביאו להידבקות או מוות של אדם אחד".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן