כצפוי: ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי לא יתמכו בפסקת ההתגברות

התמיכה בהצעת חוק פסיקת ההתגברות הולכת ומצטמצמת, וכעת גם במפלגות החרדיות הודיעו כי לא יתמכו בחוק מתוך מחויבות לקואליציה. התמיכה של גוש הימין כמעט ונעלמת לגמרי לאחר שגם בישראל ביתנו הודיעו כי לא יתמכו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 13:38 יב באב התשפ

כצפוי: ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי לא יתמכו בפסקת ההתגברות
ליצמן ודרעי, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

נציגי סיעות ש"ס ויהדות התורה, החליטו היום (א׳) שלא לתמוך בהצעת חוק פסקת ההתגברות שאמורה להעלות השבוע להצבעה בכנסת על ידי האופוזיציה באמצעות ח״כ איילת שקד. נציגי הסיעות החרדיות הודיעו כי הם מחוייבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות, פועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה. ההודעה אינה מפתיעה למרות שלפני שבוע ח"כ משה גפני השתמש בהצבעה בעד החוק כאיום לאחר שהחוק שאוסר טיפולי המרה עבר.

התמיכה בחוק הולכת ומצטמצמת, הבוקר יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי מפלגתו תתנגד להצעת החוק של איילת שקד בעניין פסקת ההתגברות ובכך סתם את הגולל על האפשרות כי ההצעה תעבור בכנסת. הסיבה להתנגדות לפי ליברמן היא מכיוון שמדובר "בהסחת דעת מהעיקר", וכי עליהם להתמקד במאבק בקורונה. 

הקול החיובי היחיד שנשמע כי יתמוך בחוק היה אמש של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר. זוהר נענה להצעת החוק של שקד והביע תמיכה. "‏בעזרת השם אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיעלה השבוע. אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו". אלא שלא ברור אם באמת נתניהו יענה לקריאה היות ומשמעות של תמיכה בחוק פירושה פירוק הממשלה. ככל הנראה החוק ייפול ולא יקבל תמיכה מאף מפלגה בקואליציה או באופוזיציה.