איראן: פיצוצים חזקים נשמעו הלילה בעיר משהד

גם הלילה נשמעו פיצוצים באיראן והפעם מפעל כימיקלים בעיר משהד עלה באש. הפיצוצים הלילה, מגיעים לאחר שורה ארוכה של מעשי חבלה במפעלים שונים באיראן הקשורים לתכנית הגרעין

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/07/20 06:08 כא בתמוז התשפ

איראן: פיצוצים חזקים נשמעו הלילה בעיר משהד
אילוסטרציה, צילום: צילום מסך

פיצוצים חזקים נשמעו לפנות בוקר (ב') בעיר משהד השוכנת בדרום מערב איראן. מדובר בעיר השנייה בגודלה באיראן ובירת מחוז ח'וראסאן רזאווי. ברשת 'אל-ערביה' הסעודית דיווח כי הפיצוצים התרחשו במפעל כימיקלים. אתמול פורסם באתר 'אלקודס אל-ערבי' כי בכוונת ישראל וארצות הברית להתנקש בבכירי משמרות המהפכה האיראניים ולהאט את תוכנית הגרעין האיראנית.

הפיצוץ הקודם באיראן התרחש במוצאי שבת סמוך לשעה 21:00 כשפיצוץ עז התרחש במבנה סמוך לעיר הבירה וגרם לפציעתו של אדם אחד. השלטון האיראני טוען כי האירוע התרחש בבניין מגורים וכתוצאה מדליפת גז.

ביום שישי האחרון התרחשו סדרת פיצוצים שנשמעו במערב עיר הבירה טהראן, באזור בו שוהים מתקנים צבאיים ובסיסים של משמרות המהפכה. על פי הדיווחים, הפיצוצים גרמו להפסקות חשמל נרחבות במוקדים שונים בעיר. הפיצוץ ארע ככל הנראה, במחסני טילים של משמרות המהפכה.

נזכיר כי ביום שלישי נהרגו באיראן שני בני אדם בפיצוץ במפעל בדרום טהראן. בחמישי שעבר פרצה אש במתקן תת-קרקעי בנתנז. על פי דיווחים מדובר במתקן מרכזי ומשמעותי לגרעין האיראני והעשרת האורניום שלו. באיראן האשימו את מדינת ישראל כזו העומדת מאחורי הפגיעה.