ח"כ בנט: "ישראל במצב חירום הקשה מאז הקמת המדינה"

קבינט הקורונה האזרחי אותו הקים נפתלי בנט התכנס היום לראשונה. בנט: "מיליון איש במצוקת פרנסה קיומית". אלוף (במיל) עמוס ידלין: "הקורונה ואיראן הם שני הנושאים המרכזיים שבהם צריכה לעסוק הממשלה על כל משאביה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 11:38 יג בתמוז התשפ

ח"כ בנט: "ישראל במצב חירום הקשה מאז הקמת המדינה"
ח"כ נפתלי בנט, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

קבינט הקורונה האזרחי התכנס היום (א') לראשונה והתארח במכון למחקרי ביטחון לאומי. ח"כ נפתלי בנט, יוזם הקבינט ומי שעומד בראשו, אמר: "מדינת ישראל במצב חירום רפואי, חברתי וכלכלי, הקשה מאז הקמת המדינה. מיליון איש במצוקת פרנסה קיומית. כדי למגר את הקורונה ולהשיב את הפרנסה יש לפעול היום. הציבור יתנהג באחריות, ועל הממשלה להקים מערך עצמתי לאיתור נדבקים ובידודם.  הקבינט האזרחי יסייע".

עוד אמר בנט: "הקבינט יפעל בהסברה ציבורית ברורה ומתן מידע אמין ובהיר, בהמלצות פעולה, ובגיוס הגופים האזרחיים בישראל לסיוע הדדי במשבר זה".

פרופסור רות קלדרון, מומחית בבריאות הציבור ופרופסור לאפידמיולוגיה, אמרה: "ישנה עלייה מהירה בחולים קשים, שאנו מייחסים אותה לפתיחת אולמות הארועים והשמחות. אלו ארועים צפופים, רב-גילאים שגרמו להדבקה מהצעירים למבוגרים יותר. הרבה יותר חשוב לאכוף בחדרים סגורים מאשר בחוץ. אנחנו דווקא ממליצים על הליכה לחוף הים, במרחב פתוח".

פרופסור עומר מואב אמר: "אנחנו הולכים למשבר כלכלי ארוך. שפיכת כסף כשלעצמה לא תעורר את הכלכלה. חייב להיות סיוע ישיר לבני אדם. אסור להעביר כספים בצורה גורפת כמו שעשו לפני פסח, גם לאנשים שלא נפגעו כלל".

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל) עמוס ידלין: "הקורונה ואיראן הם שני הנושאים המרכזיים שבהם צריכה לעסוק הממשלה על כל משאביה. אנחנו לא גוף פוליטי, מייעצים לגופים שונים - למל"ל, למטכ"ל, לשרים ושמחים לייעץ גם לכם".