לכבוד הריבונות? דיווח על ירי רקטות מעזה לכיוון הים

התקשורת הפלסטינית דיווחה כי באופן חריג, הזרועות הצבאיות בעזה, ככל הנראה חמאס, ירו במהלך הלילה מטח רקטות ששוגרו מערבה לכיוון הים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 07:49 ט בתמוז התשפ

לכבוד הריבונות? דיווח על ירי רקטות מעזה לכיוון הים
ירי רקטות מרצועת עזה. ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

באופן חריג ירו הלילה (ג') הזרועות הצבאיות בעזה, ככל הנראה חמאס, מטח רקטות ששוגרו מערבה לכיוון הים. לפי הדיווח, שיגור המטח נועד לאותת לישראל על כוונות הזרועות הצבאיות אם יוכרז היום על החלת ריבונות של שטחים ביהודה ושומרון.

חמאס יקיים היום (ד') תהלוכת מחאה כנגד החלת הריבונות, זאת במקביל לעיבוי כוחותיו על הגבול עם ישראל מחשש להתפרעויות והתפתחויות אלימות.  בנוסף, ברמאללה, תקיים הרשות הפלסטינית גם היא עצרת מחאה כנגד החלת הריבונות שלפי הדיווחים אמורה היתה להתקיים בראשון ביולי.  

בשבוע שעבר הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס כי החלת הריבונות מהווה הכרזת מלחמה. גם ברשות הפלסטינית נשמעים איומים שונים הנוגעים להחלטה ישראלית על החלת הריבונות, החל בנבואות על מהומות והתנגדות אלימה וכלה באיומים על פירוק הרשות.

למרות הדיווחים, גורמים בצה"ל מכחישים מטח שיגורי רקטות הלילה במסגרת ניסוי של חמאס מרצועת עזה לעבר הים. לדבריהם: "האירוע לא מוכר למרות הדיווחים ברשתות החברתיות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן