לראשונה: הצעת גינוי לחמאס

עצרת הכללית של האו"ם צפויה לראשונה, לאמץ הצעה אמריקנית לגינוי ארגון הטרור הפלסטיני. ניקי היילי: "ארה"ב מתייחסת לתוצאות הצבעה זו ברצינות רבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/18 08:37 כח בכסלו התשעט

לראשונה: הצעת גינוי לחמאס
ניקי היילי, צילום: a katz / Shutterstock.com

היסטוריה באו"ם: שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, צפויה להגיש היום למועצת הביטחון של האו"ם הודעת גינוי לחמאס על ירי הרקטות לעבר ישראל. במידה והודעת הגינוי מאומץ, זו תהיה הפעם הראשונה שהארגון מגנה את חמאס. 

הצעת הגינוי טוענת שחמאס, השולט ברצועת עזה מזה 11 שנים, יורה רקטות לעבר תושבי ישראל, ומבהירה כי הטילים הללו גוררים את האזור לגלי אלימות חוזרים ונשנים. ההצעה דורשת כי "חמאס וארגוני טרור אחרים, כולל הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני, יפסיקו את כל הפעולות הפרובוקטיביות והאלימות"

ארגון חמאס פרסם בתחילת השבוע הודעה שבה צוין כי איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית, פנה למדינות ערב בניסיון לסכל את הצעת ההחלטה. עד כה ארה"ב הצליחה לגייס את תמיכתו של האיחוד האירופי,שאינו מרבה לגנות את ארגון הטרור הפלסטיני. 

החלטת הגינוי, ככל הנראה, לא תעבור פה אחת אלא ברוב קולות, ותדולל על ידי גורמיים במדינות ערביות. היילי הסבירה את חשיבות ההצעה: "ארה"ב מתייחסת לתוצאות הצבעה זו ברצינות רבה. ההצעה נוסחה ברצינות כדי להתייחס לבעיה ספציפית והיא משקפת התייעצויות עם בעלי עניין רבים כדי להבטיח את איזונה". היילי הוסיפה: "לכן אנו מבקשים להצביע לא רק בעד ההחלטה, אלא נגד כל תיקון או מאמצים אחרים החותרים נגד אימוץ הטקסט".