לראשונה בבתי הדין הרבניים: אשה בתפקיד הסמנכ"ל

מיכל גולדשטיין, מנהלת אגף במשרד הפנים, תחל בשבועות הקרובים לכהן בתפקיד הבכיר, שעד כה היה על טהרת הגברים בלבד. בכך מקיימים בהנהלת בתי הדין הרבניים את הוראת בג"ץ מהקיץ שעבר. בתיה כהנהא דרור: "צעד ראשון למטרה שלשמה הוגשה העתירה, מינוי אשה כמנכ"לית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/07/17 10:41 טז בתמוז התשעז

לראשונה בבתי הדין הרבניים: אשה בתפקיד הסמנכ"ל
מותקפים מהצד החרדי. בתי הדין הרבניים, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שנה לאחר שבג"ץ חייב את בתי הדין הרבניים למנות אשה לתפקיד סמנכ"לית, הודיעו היום (שני) בהנהלת הארגון כי מיכל גולדשטיין היא זו שנבחרה לתפקיד. כך דווח ב'הארץ'

גולדשטיין מונתה לאחר הליך איתור פנים ממשלתי והיא תחל את תפקידה החדש בשבועות הקרובים, לאחר שתעזוב בצורה מסודרת את תפקידה הקודם כמנהלת אגף בכיר למינהל מוניציפלי במשרד הפנים. במסגרת סמכויותיה היא תעסוק בין היתר במעקב אחרי קיום פסקי דין של גירושין.

לפני כשנה עתרו לבג"ץ עו"ד בתיה כהנא דרור מ'מבוי סתום' והארגונים נעמ"ת וויצ"ו, בדרישה להורות להנהלת בתי הדין לאפשר לנשים להתמודד על תפקיד המנכ"ל ואף לתת עדיפות לבחירת אשה לתפקיד. לבסוף הסתפקו השופטים בהנחיה על מינוי אשה לתפקיד סמנכ"לית, אך ציינו כי זהו פתח לדיון עתידי בנושא תפקיד המנכ"ל

עו"ד כהנא דרור התייחס למינוי ואמרה כי "מדובר בצעד ראשון המהווה סימן לבאות, שכן טרם השגנו את המטרה שלשמה הוגשה העתירה והיא האפשרות למינוי אשה כמנכ"לית בתי הדין הרבניים, תוך הסרת החסמים הקיימים בחוק המונעים כיום מאשה להתמודד לתפקיד. אני מקווה שגם בתחום זה אנו צפויים להישג למען קידום צדק ושוויון לנשים ולמניעת אפלייתן לרעה בהליכי גירושין בישראל".