לפני המגנומטר: מצעד התירוצים של ח"כ גלאון לפיגועים קודמים

נתניהו, חוק הלאום, הבנייה בירושלים וחסרונו של המו"מ המדיני: אלו רק חלק מהתירוצים שהשמיעה ח"כ זהבה גלאון יו"ר מרצ לפיגועים הרבים בשנתיים האחרונות. אבל אל דאגה - זה לא אומר שהיא מתעלמת מההסתה. יש כזו והיא מביאה לתג מחיר של יהודים שעשו גרפיטי. ליקטנו עבורכם מצעד מדגמי בהחלט לאוסף ההצדקות לטרור הפלשתיני של מנהיגת מפלגת השמאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/17 18:25 כט בתמוז התשעז

לפני המגנומטר: מצעד התירוצים של ח"כ גלאון לפיגועים קודמים
זהבה גלאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אם חשבתם שהשמאל הישראלי נזכר רק עכשיו למצוא תירוצים דחוקים כדי להצדיק את הטרור הערבי והרצחני בשלל סיבות מגוונות אז יש לנו חדשות בשבילכם. בחרנו ביו"ר מפלגת מרץ, ח"כ זהבה גלאון רק כדוגמא ל'יצירתיות' ו'המקוריות' למצוא - בכל פעם כשערבי מחליט לקחת סכין, רובה או רכב ולרצוח יהודים - סיבה למעשה. ויש הרבה סיבות. העובדה שהיהודים הקימו פה מדינה והערבים לא מוכנים לקבל את העובדה הזו והרצון לראות את 'בני הקופים והחזירים' טובעים בים - אף פעם לא הייתה אחת מהם.

באוקטובר 2014 נרצחה, חיה זיסל הי"ד, תינוקת בת שלושה חודשים, ושבעה בני אדם נפצעו בפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה באזור גבעת התחמושת. "אני כואבת ומזועזעת מרצח התינוקת חיה זיסל ברון ז"ל שחייה רק החלו וכבר נגדעו" כתבה גלאון ומיד הוסיפה מה לדעתה גרם לפיגוע וכיצד יש להפסיק את גל הטרור: " לצערי, ראש הממשלה וחברי הכנסת מימין מעדיפים להתעלם מהמחיר של הסלמה נוספת ואמש יצאו במסע האשמות, בהסתה מתלהמת ובקריאות "להעניש" את הפלסטינים על ידי בנייה במזרח ירושלים. מישהו באמת חושב שזה מה שאנחנו צריכים עכשיו?"  שאלה גלאון.

חיה זיסל הי"ד בת השלושה חודשים

חיה זיסל הי"ד בת השלושה חודשים                                                           צילום: באדיבות המשפחה

וקראה בהתרגשות לגורמים האחראים לטעמה: "זה הזמן לקרוא לממשלת ישראל, המשטרה, עיריית ירושלים וההנהגה הפלסטינית לעשות הכל כדי להרגיע את הרוחות: להפסיק עם ההסתה, לעצור את הפרובוקציות בהר הבית, להפסיק לבנות בגבעת המטוס ולמנוע את הנסיונות של עמותת אלע"ד והמתנחלים להשתלט על שכונות בסילואן ובמזרח העיר".

 

בנובמבר 2014, הרבה לפני הקמת המגנומטרים בהר הבית, נרצח  קצין משמר הגבול פקד ג'דעאן אסעד ו-11 בני אדם נוספים נפצעו מפגיעת כלי רכב מסחרי שבו נהג מחבל פלסטיני. המחבל פגע תחילה בלוחמי מג"ב שהמתינו לחצות את הכביש בכביש 1, המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק.

זהבה גלאון הגיבה בדף הפייסבוק שלה שהפיגוע הוא חמור ונתעב אבל מיד הוסיפה: " לצערי, ממשלת "ניהול הסכסוך" ממשיכה להתייחס למציאות הקשה בעיר כמו אל רסיס בישבן ותגובות החברים בה נעות על הציר שבין התעלמות מהמצב לבין פרובוקציות שמטרתן להבעיר את השטח".

זהבה לא מסתפקת בהאשמה של ממשלת ישראל ויש לה גם הצעה מעשית: "אני קוראת לראש הממשלה לעצור את חברי ממשלתו שממהרים גם היום להתסיס ולהסית, להפסיק את הבנייה וניסיונות ההשתלטות על שכונות במזרח ירושלים ובעיקר להפסיק להתנהל בפחדנות ורפיסות ולנסות "לנהל את הסכסוך", ולהבין שבטווח הארוך הפתרון היחיד בירושלים הוא סיום הסכסוך והפיכתה לעיר הבירה של שתי המדינות, הישראלית והפלסטינית".

 

פיגוע ליד גבעת התחמושת

פיגוע ליד גבעת התחמושת                                                               צילום: Yonatan Sindel/Flash90

באוגוסט 2015 נפצעו 3 חיילים, שניים מהם במצב קשה ממחבל שדרס אותם ליד מעלה לבונה. זהבה גלאון הגיבה בדף הפייסבוק שלה באופן הרגיל, גינוי חד משמעי לאלימות כשכתבה "פיגוע הדריסה סמוך לשילה הוא ניסיון רצח מזעזע ואין שום הצדקה לאלימות אף פעם. נקודה. קבעה בפסקנות.

אבל כרגיל, מצאה את האשמה בראש הממשלה ותלתה את המוטיבציה לפיגועים באי התקדמות המשא ומתן המדיני: " כדי לעקור את המוטיבציה לטרור, כדי להנמיך את הלהבות וכדי לייצר תקווה למיליוני בנות ובני האדם החיים כאן, ראש הממשלה חייב להחליף דיסקט ולהבין שסיום הסכסוך עם הפלסטינים הוא קודם כל אינטרס ישראלי, ולהתניע מחדש את המשא ומתן".

והשיטה ממשיכה באותו הסגנון. גינוי חד משמעי לאלימות ומיד לאחר מכן 'אבל' גדול שמטיל את האשמה על כולם חוץ מאשר על הערבים, ההסתה ורצונם להרוג יהודים. כך בדוגמא נוספת היא נוהגת לאחר פיגוע הירי באוקטובר 2016 בו נרצחו מול המטה הארצי של המשטרה בסמוך לגבעת התחמושת קצין היס"מ יוסף קירמה בן ה-29  ולבנה מליח, בת 60.

" איך בכלל מנחמים את קרוביה של האישה בת השישים שנרצחה היום על ידי מחבל בירושלים?" שואלת בסימפטיה יו"ר מרץ, "איך מנחמים את קרוביו של השוטר שנרצח? את האנשים שרגע אחד הלכו לעשות סידורים וברגע הבא מוצאים את עצמם בבתי חולים, מתכוננים לשיקום ארוך? אני לא יודעת. לא בטוחה שאפשר".

אז לנחם לפי גלאון אי אפשר, אבל האשם בפיגוע הוא חד משמעית נתניהו: " ב-96 האשים נתניהו את פרס בגל הטרור. "מר פרס, אתה הבאת את מצב הביטחון שלנו לשפל חסר תקדים וזו תוצאה ישירה מהמדיניות האומללה שלך," הוא אמר. מאז נתניהו הספיק לקחת אחריות על הירידה הזמנית בהיקף הפיגועים באפריל, אבל הוא טרם לקח אחריות לגל טרור שכולם הזהירו מפניו ושכולם ידעו שעומד לבוא. כמה עוד ימותו על מזבח "ניהול הסכסוך"? עד מתי?"

התהליך המדיני הוא הפתרון לטרור. כך סברה ח"כ גלאון גם לאחר הפיגוע בו נהרג לוחם גולני, אלחי טהרלב הי"ד בצומת עפרה.זהבה הקפידה על פי הנוסחה המוכרת לשלוח "תנחומים עמוקים למשפחת טהרלב על רציחת יקירם אלחי, היום בפיגוע הדריסה בעפרה. יום כואב למשפחה ולקהילה כולה" ומיד הוסיפה כי "ישראל חייבת לקחת את גורלה בידיה ולקדם כבר מהלך מדיני לטובת שלום. בלי זה, לעולם לא תוכל להתקיים כאן רגיעה ביטחונית ארוכת טווח".

וכמובן שלקחת את גורלנו בידינו לא כולל להפסיק את התשלומים לרשות שמממנת משכורות למחבלים או להרוס את בתיהם או לבנות ביו"ש.

לפני כחודש נהרגה שוטרת מג"ב הדס מלכא הי"ד בפיגוע בסמוך לשער שכם. זהבה, על פי התבנית המוכרת פותחת בדברי הזדהות: "הלב נקרע כשחושבים על כל הדברים שהיא לא תספיק עוד, ועל כל האנשים שהיא הותירה חור בחייהם". וכרגיל,  מוצאת את האשמים האמיתיים:  "התגובה של הממשלה לפיגוע היא לא משהו שלא ראינו בעבר: שלילת אישורי כניסה מפלסטינים וסגר על הכפר שממנו יצאו המחבלים. ההחלטות האלה נשלפות כמעט כלאחר יד, חלק מהארסנל האוטומטי של נתניהו לניהול הסכסוך. כפי שהן לא מנעו פיגועים בעבר, הן לא ימנעו פיגועים בעתיד".

 

הדס מלכא

הדס מלכא                                                                                                                     צילום: מגב

הפעם נתניהו לא לבד. גם בנט מושב על ספסל הנאשמים בפיגוע: "בנט הצהיר אמש ש"מוטב ירושלים מאוחדת מהסדר מדיני". הוא ונתניהו מעדיפים שליטה סמלית בשועפאט וערב א-סוואחרה מהסיכוי שנערות כמו הדס יוכלו לחזור למשפחתן, להתאהב, לתכנן עתיד, לגדול. רצח מיותר אחרי רצח מיותר, ובממשלה כבר לא מנסים אפילו להעמיד פנים שיש להם פתרון. העיקר שעיסאוויה בידינו. מגיע לנו טוב יותר מזה".

אין הסתה? אצל יולי אדלשטיין דווקא יש

ולסיום, אם חשבתם שזהבה גלאון לא חושבת שהסתה מובילה למעשים הרסניים ולא סבורה שמילים עלולות להרוג או שבארסנל אוצר המילים של גלאון אין מילים חמורות למעשים נפשעים, נצטט כאן פוסט שכתבה אחרי שרוסס גרפיטי ונשרפו כיתות לימוד בבית ספר הדו לשוני בירושלים. אז גלאון כיוונה בדיוק לאן שצריך:

" מי שמצית בית ספר הוא מחבל. מי ששרף הערב כיתות לימוד בבית הספר הדו-לשני בירושלים וריסס "אין דו-קיום עם הסרטן" הוא האויב שלנו לא פחות מחלאות האדם שרצחו מתפללים בבית כנסת. ואת המפגעים האלה שסימנו להם למטרה תלמידים בכיתה א' צריך לתפוס ולהעמיד לדין".

הסתה אתם רוצים? בממשלת ישראל לפי גלאון יש כזו, לא ברשות הפלסטינית חס וחלילה: "בראש ובראשונה זו אחריותה של המשטרה לתפוס את האחראים, ואחריותו של ראש הממשלה לגנות את הפיגוע, ולא להסתפק בזה, אלא גם להעיף מהשולחן את חוק הלאום המחפיר שלו, שהדבר היחיד שהוא נותן הוא תחושת לגיטימציה למטורפים שרוצים להרים יד כדי להבהיר לערבים שהם בני אדם סוג ב' ושלא יעזו להתערבב עם הגזע השולט".

הבנתם? חוק הלאום הוא המוביל ל'תג מחיר'. משכורות למחבלים או שיעורים במסגדים ובתי הספר על בני הקופים והחזירים שמעודדות טרור? הס מלהזכיר.  

תג מחיר בירושלים

תג מחיר בירושלים                                                                                                   צילום מסך

מקרה אתם אומרים? לפני ארבעה חודש במאי 2017 סמוך לשכונת שועפאט שבמזרח הבירה הושחתו 20 מכוניות שחנו במקום, ועל חלקן נכתב "תג מחיר מנהלי" בשחור. בכפר נאעורה שליד עפולה רוססו כתובות זהות, וצמיגי שמונה כלי רכב נוקבו. זהבה גלאון מצאה את האשמים מיד: שר הביטחון ויו"ר הכנסת. "הפירות הראשונים ותוצר ישיר להסתה של יושב ראש הכנסת ושר הביטחון נגד שמאלנים ואזרחים ערבים".

גלאון הוסיפה: "שבוע אחרי שאדלשטיין פיזר אמירות מתירות דם על שמאל 'בוגדני', ושעות אחרי ששר הביטחון ליברמן השווה ח"כים ערבים לנאצים וקבע ש"כמו שהבסנו אותם נביס גם את האויב מבפנים" - כבר נובטים הפירות הרעילים. המילים של הנהגת המדינה הן בסימן אצבע על ההדק, וכל אחד מהם ומהח"כים שבוחרים להסכים לדברים בשתיקתם, אחראים לפעולות תג המחיר שראינו כבר הבוקר".