לפיד לבנט: גנה את דברי יוגב נגד הלהט"בים

יו"ר יש עתיד הגיב לח"כ יוגב שהתבטא נגד מתן הזכות לזוגות חד מיניים, לגשת להליך פונדקאות כשאמר כי "מדינת ישראל לא צריכה להיות מובילת הסטיות בעולם". לאחר שהותקף ע"י גורמים נוספים הבהיר חבר הבית היהודי: "ילד אינו בובת משחק . מגיע שיהיו לו אבא ואמא". בלשכת בנט סירבו להגיב

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/18 14:48 ו בשבט התשעח

לפיד לבנט: גנה את דברי יוגב נגד הלהט"בים
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ח"כ יאיר לפיד תקף היום (שני) את ח"כ מוטי יוגב בתגובה לדברים שאמר על הלהט"בים ודרש מיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לגנותם.

"אמירתו של מוטי יוגב על הקהילה הלהט”בית מתועבת", הוא צייץ בטוויטר וציין כי "ישראל צריכה להוביל בשוויון, בפתיחות ובסובלנות לכל אדם. אני קורא לנפתלי בנט לגנות את האמירה בשם הבית היהודי כולו".

דבריו של יו"ר יש עתיד נכתבו על רקע דברים שאמר חבר הבית היהודי בדיון על הרחבת הנשים הזכאיות לקיים הליך פונדקאות, גם אם אין להם בני זוג.

כבר מזמן לא אחים. לפיד ובנט בביקור ישן בגוש עציון

דרש שבנט יגנה את יוגבצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

במהלך הדיון עלה הרעיון להרחיב את הזכאות מטעם המדינה גם לבני זוג מאותו המין וכאן אמר יוגב כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. היא לא צריכה להיות מובילת הסטיות בעולם".

בהמשך לאחר שנדרש לחזור בו הוא הבהיר כי "התורה והיהדות הן בסיס ערכים לעם ישראל. לא החושך ולא האור שייכים לצד אחד. ילד הוא לא בובת משחק, ולכל ילד מגיע שיהיו לו גם אמא וגם אבא".

למרות דבריו, חברי אופוזיציה רבים תקפו אותו על עמדתו, ח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני אמרה כי "בתנ"ך היה אפשר לסקול אנשים באבנים - זה לא אומר שצריך לשכתב מה שהיה לפני אלפיים שנה. העולם מתקדם. ההכרה בזכויות הלהט"ב מגיעה לקונצנזוס רחב. אתה הומופוב, אתה מפלה חלק גדול מהעם בישראל. אם זה היה תלוי בך, לא הייתי יושבת בכנסת כי אני אישה. הפסדתם בקרב".

חברה לסיעה, ח"כ איציק שמולי, הטיח ביוגב כי "הסטייה היחידה כאן היא שאדם עם עמדות חשוכות ומזוהמות כמו של האייתולות באיראן מכהן בכנסת. מפחידה עוד יותר המחשבה שהצלחת להשפיע על בני נוער כמזכ"ל תנועת נוער. בדיוק כמו הרבנים הקיצוניים גם את המאבק הזה הפסדתם מזמן, שוויון זכויות הוא רק עניין של זמן. תתמודד או לך לפסיכולוג".

אוחנה ובן זוגו והילדים שאימצו בחו"ל

אוחנה ובן זוגו והילדים שאימצו בחו"ל. מה לו יש לומר לח"כ יוגב?צילום: פלאש 90

ח"כ עפר שלח מיש עתיד אמר כי "דבריו החשוכים של ח"כ מוטי יוגב על הקהילה הלהט"בית מקוממים כל אדם סביר, ומעידים על אומרם ועל מפלגתו". לדבריו, "על הממשלה לקדם, מתוך דין רציפות, את הצעת החוק המאפשרת פונדקאות גם ללהט"בים, שהכינה יעל גרמן כשרת הבריאות ועברה בקריאה ראשונה ביוזמת יש עתיד בכנסת הקודמת. לא מספיק לגנות את מי שמדבר דברי בלע הזויים; צריך גם לתבוע מעשה ממי שיכול לעשות צדק, ולא עושה".

יוגב עצמו התייחס לסערה בעקבות הדיון ובהודעה לתקשורת אמר: "אין לי דבר נגד איש או אישה. אך פודקאות אינה עניין של מה בכך, היא תהליך מורכב גופנית ונפשית. ילד אינו בובת משחק לכל הרוצה לזכות בו, לכל ילד מגיע שיהיו לו אבא ואמא, זו זכות טבעית ויסודית. מלבד הזכות להורות, טובת הילד מעל הכל".

עוד הוא ציין כי "המשפחה היא התא ואבן היסוד ליצירת חיים בעם ישראל ובעולם כולו. מדינת ישראל אפשרה פונדקאות לזוגות נשואים ולנשים שהטבע מנע מהם להרות. כמעט בשום ארץ בעולם, אין אישור לפונדקאות עבור גברים, בלי קשר לנטייתם המינית. בוודאי שבמדינה יהודית ודמוקרטית, ראוי שהמוסר היהודי ישמש מגדלור לנו ולעולם כולו, לחינוך לחיי משפחה טבעית ונורמלית כקן וכתא טבעי ונורמלי, לגידול ילדים בישראל ובעולם כולו".

בלשכתו של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, סירבו להגיב לדברי ח"כ יוגב.