לפיד אוסף סרוגים: שני שמות חדשים ברשימה של 'יש עתיד'

יאיר לפיד מאגף את בנט מימין, וצפוי לצרף לרשימת 'יש עתיד' עוד שני כוחות סרוגים במקומות ראליים: תהילה פרידמן־נחלון ומשה (קינלי) טור־פז. לפיד ל'כיפה': "בנט מפחד מהחרד"לים".

חדשות כיפה מירב כהן 25/09/18 10:41 טז בתשרי התשעט

לפיד אוסף סרוגים: שני שמות חדשים ברשימה של 'יש עתיד'
ח"כ יאיר לפיד תוקף את החלטת ארדן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מפלגת 'יש עתיד' קורצת לציבור בצינות הדתית ומוסיפה לרשימה שמות סרוגים בולטים במיוחד: תהילה פרידמן־נחלון ומשה (קינלי) טור־פז. 

ריח הבחירות לכנסת ה-21 באוויר ויאיר לפיד מחזק את הרשימה של מפלגתו בעזרת שריון כוחות חזקים בציונות הדתית, במקומות ראליים: פרידמן־נחלון המזוהה עם התנועה הדתית- פמיניסטית, הייתה ממייסדי תנועת 'ירושלמים' שהתמודדה למועצת העיר ירושלים וכיום משמשת כיושבת ראש תנועת 'נאמני תורה ועבודה' הפועלת לקדם ערכים של יהדות ליברלית בתוך הציונות הדתית.

טור־פז (קינלי) שימש עד לפני כשנה כראש מינהל חינוך ירושלים (מנח"י), והיה אחראי על מערכת החינוך בעיריית ירושלים. 

מהלך זה צפוי להעלות את אחוזי התמיכה של המגזר הסרוג הליברלי, במפלגתו של לפיד. יאיר לפיד הסביר בראיון ל'כיפה' כי נפתלי בנט מפחד מהמגזר החרד"לי ולכן לא יכול לעמוד מולו: "יש ב'בית היהודי' בעיה שהרגשנו אותה כבר בסוף הממשלה הקודמת, והיא שיכולת התמרון של הבית היהודי נפלה קורבן למאבק בין החרד"לים ללייטים. הם פשוט לא עמדו בזה. החיבור שלהם איתנו ועם עמדות ליברליות הותקף כל כך קשה על ידי החרד"לים שזה גרם להם לסגת מכל מיני דברים שעסקנו בהם." 

מיש עתיד נמסר בתגובה: המפלגה היא המקום שבו החברה הישראלית מתאחדת ולכן הקולות החדשים הם חשובים".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "אנו מברכים את חברתנו תהלה פרידמן על החלטתה לתרום לחברה הישראלית באפיקים פוליטיים. נאמני תורה ועבודה היא תנועה א-פוליטית, ולכן הודיעה לנו תהלה על החלטתה לסיים את חלקה בהנהגת התנועה. אסף בנמלך ששימש כיו"ר התנועה בצוותא עם תהלה ימשיך לשמש כיו"ר התנועה. אנו מודים לתהלה על תרומתה והובלתה ארוכת השנים למען התנועה. השפעתה בקידום עמדותינו בציבוריות הישראלית ניכרת ואנו בטוחים כי היא תמשיך בעשיה למען עם ישראל גם בדרכה החדשה ומאחלים לה הצלחה רבה גם בזירה הפוליטית".