למרות המחאה בנט הבהיר: "מחזה המכפיש את צה"ל לא ייכלל בסל תרבות"

שורת אומנים שלחו לשר החינוך מכתבים ובהם טענו כי הוצאת "ההודאה" מסל התרבות מלמדת על כך שהוא כופה את עמדותיו על הציבור ופוגע בחופש הביטוי. בנט: "החלטתי היא סופית והיא לא תשונה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/18 09:12 כ בשבט התשעח

למרות המחאה בנט הבהיר: "מחזה המכפיש את צה"ל לא ייכלל בסל תרבות"
נפתלי בנט, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

שורת אומנים הביעו אמש (ראשון) את מחאתם כלפי שר החינוך נפתלי בנט על שהוציא את ההצגה "ההודאה" מסל התרבות של משרד החינוך.

ב'הארץ' פורסם כי איגוד במאי התיאטרון שיגר לשר מכתב בו נטען כי מדובר במהלך נוסף שנועד לצמצם את חופש הביטוי ולפגוע בדמוקרטיה.

עוד פורסם כי אומנים שונים, כמו עדנה מזי"א, אפרים סידון ושמואל הספרי, שלחו ליו"ר הבית היהודי באופן אישי מכתבים עם מסרים דומים וציינו כי לדעתם השר כופה על הציבור את עמדותיו האישיות.

השר בנט התייחס למחאה ואמר: "החלטתי היא סופית והיא לא תשונה. מחזה מבוסס שקרים המכפיש את חיילי צה"ל לא ייכלל בסל תרבות של משרד החינוך".

כזכור בסוף השבוע החליט שר החינוך להוציא את ההצגה שתיארה את כיבוש טנטורה במלחמת העצמאות, כשלטענת רבים חיילי צה"ל הוצגו בה כרוצחים. יש לציין כי במשך חודשים רבים ההצגה יועדה להיערך בפני תלמידי תיכון בבתי ספר שונים ברחבי הארץ.

"ההודאה" בבימויו של סיני פתר ובהשתתפותם של שחקנים כמו עודד קוטלר ויוסף אבו וורדה, עוסקת בכיבוש טנטורה בשנת 1948 "ובהשראת המחלוקת בין כמה היסטוריונים ישראלים לגבי האפשרות שבמהלך הכיבוש ביצעו חיילי צה"ל טבח בתושבי הכפר", כך נכתב בדף הבית של תיאטרון יפו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן