למרות הזיכוי: ניסיון נוסף להרשיע מחבל שפצע קשה ישראלית

חמזה פאיז, שדקר ופצע באורח קשה את נירית זמורה בשנת 2015, אמנם זוכה מעבירת ניסיון רצח, אך בפרקליטות הצבאית מקווים כי יצליחו להרשיעו לאחר שבית הדין הצבאי נתן את רשותו להציג ראיה חדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/18 11:55 י באייר התשעח

למרות הזיכוי: ניסיון נוסף להרשיע מחבל שפצע קשה ישראלית
סכין, צילום: כוחות הביטחון

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (רביעי) לבית המשפט הצבאי ראיה חדשה בתקווה שהמחבל, שזוכה לפני כשבועיים מאישום ניסיון רצח נירית זמורה, יורשע בכל זאת.

מטרת הראיה, מסמך מחקירת המחבל שלכאורה מוכיחה כי התכוון לרצוח, היא לנסות ולשנות את הכרעת הדין שהרשיעה את הדוקר, חמזה פאיז מחברון, בגרימת חבלה חמורה בלבד.

בית הדין הצבאי אישר לבסוף את הבקשה וכעת ייערכו, הן הפרקליטות הצבאית והן פרקליטי המחבל, לקראת הוספת החומר החדש שעשוי להשפיע על הכרעת הדין.

פאיז דקר באוקטובר 2015 את זמורה בצומת גוש עציון ופצע אותה באורח קשה. עם היוודע דבר הכרעת דינו כתב בנה, ידידיה, פוסט נוקב בפייסבוק בו טען בין היתר, "אין לי באמת מילים להסביר את התסכול והזעם אל מול הטמטום והאטימות. היום, ערב יום השואה, בו אנו מציינים את הירצחם של יהודים רק בגלל יהדותם - שופטים של צבא ההגנה לישראל לא מכירים בניסיון רצח של יהודייה רק בשל יהדותה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן