ליצמן יחזור? עימות בין חברי יש עתיד והבית היהודי

החוק, שלפיו יחזור שר הבריאות שהתפטר לתפקיד סגן שר, יעלה להצבעה סופית במליאת הכנסת לאחר שאושר בדיון סוער בועדה. ח"כ שטרן לסלומינסקי: "אתם מחזקים את גישת האנטישמים שמה שמעניין את היהודים הוא כסף"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/01/18 14:10 כג בטבת התשעח

ליצמן יחזור? עימות בין חברי יש עתיד והבית היהודי
סלומינסקי בדיונים על חוק ליצמן, צילום: דוברות ועדת חוקה חוק ומשפט

ועדת החוקה אישרה לקריאות שנייה ושלישית את החוק שיאפשר לח"כ יעקב ליצמן לחזור למשרד הבריאות כסגן שר עם סמכויות שר. במהלך הדיון תקף ח"כ שטרן את יו"ר הועדה, ח"כ סלןומינסקי, על תמיכתו בחוק.

החוק, שיכנס לתוקף מיידי במידה ויאושר בהצבעה במליאת הכנסת, אושר בועדה ברוב של 8 תומכים מול 5 מתנגדים.

בין התומכים נמנו חברי הכנסת ניסן סלומינסקי ושולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), עודד פורר (ישראל ביתנו), בני בגין וענת ברקו (הליכוד), טלי פלוסקוב (כולנו), מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ואורי מקלב (יהדות התורה). המתנגדים היו חברי הכנסת לאה פדידה ואיתן ברושי (המחנה הציוני), קארין אלהרר, יעל גרמן ואלעזר שטרן (יש עתיד).

כזכור, לפני מספר שבועות בעיצומו של משבר עבודות הרכבת בשבת החליט ליצמן לממש את איומו והתפטר מתפקידו כשר הבריאות. מאוחר יותר כשהסיעות החרדיות הגיעו להסכמות מול ראש הממשלה, הובטח לו כי יועבר חוק שיאפשר לו לשוב למשרד הבריאות, אך במתכונת של סגן שר עם סמכויות שר.

יו"ר הוועדה ח"כ סלומינסקי טען כי "החוק ישפר את המצב במובן שהוא נותן יותר סמכויות לסגן שר הבריאות במשרד חשוב מאין כמוהו. סגן השר במשרד שרה"מ הוא שר בו יוכל להיכנס בנעליו ואין כאן שינוי דרמטי כי אין כאן סגן שר במעמד שר אלא האפשרות להאצלת סמכויות שהיום השר יכול לתת לכל עובד ציבור תחתיו ולא לסגנו".

ח"כ שטרן תקף אותו ושאל, "למה ליצמן לא רוצה להיות חבר ממשלה? אתה יודע כמוני שזה כי יש לחרדים בעיה עם קיום המדינה שלא בדרך נס. ליצמן בממשלה רק בזכות בג"ץ שאתה רוצה לרמוס ברגל גסה. הם לא רוצים להיות באמת חלק מהממשלה הזו אלא רק ליהנות מעטיניה ולחלוב אותם. זה המשך ישיר לאי שירות בצבא ואי השוויון בנטל".

בהמשך הוא הטיח בו כי "בכך אתם מחזקים את גישת האנטישמים שמה שמעניין את היהודים הוא כסף. כיצד ניסן סלומינסקי, ממנהיגי הציונות הדתית, יתן יד לתפיסת העולם הזאת?".

עו"ד אורן פונו ממשרד המשפטים השיב לטענותיו של חבר יש עתיד ואמר כי "אין פה שינוי משטרי דרמטי או מבני בכל הנוגע לאחריות של שר על המשרד עליו הוא מופקד. יש שינוי רק באפשרות לאצול סמכות סטטוטורית. האחריות הייתה ונשארת אצל השר. לא מדובר על מודל שבו גורעים מאחריות השר או על המודל המכונה סגן שר במעמד שר שבוטל בפס"ד בימ"ש עליון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן