לידיעת דובר שוברים שתיקה: לא באמת היכת פלסטיני? צפה לתביעת דיבה

בסוף השבוע קבעה הפרקליטות כי דין יששכרוף שיקר כשטען שהיכה פלסטיני בזמן שירותו הצבאי בחברון. ח"כ קיש מקדם תיקון להצעת חוק שתאפשר לחבריו לשעבר ליחידה לתבוע אותו דיבה, "שקרן של שוברים שתיקה רוצה לעמוד לדין - ואנו נאפשר זאת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 09:12 א בכסלו התשעח

לידיעת דובר שוברים שתיקה: לא באמת היכת פלסטיני? צפה לתביעת דיבה
דין יששכרוף, צילום: צילום מסך

בסוף השבוע קבעה פרקליטות המדינה כי דובר 'שוברים שתיקה' שיקר בעדות שפירסם לפיה היכה פלסטיני בזמן שירותו הצבאי. יוזמת חקיקה חדשה תנסה לגרום לשלם על כך ולאפשר לחבריו ליחידה להגיש הגדו תביעת דיבה.

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש מהליכודמתכוון לקדם הצעת חוק שתאפשר לחיילים שהואשמו בפומבי בפשעים ובמעשים שלא ביצעו יוכלו להגיש נגד מפרסמי הדברים תביעות דיבה.

בדברי ההסבר להצעת החוק, שמהווה תיקון לחוק איסור לשון הרע, נכתב כי לפי החוק הקיים במידה ונאמרו שקרים ולשון הרע על ציבור ולא על אדם יחיד "לא מתקיימת עילה לתובענה אזרחית או לקובלנה פרטית, ואף לא יוגש כתב אישום בנסיבות שכאלה אלא רק על ידי היועמ"ש" וכי "מאז נחקק חוק איסור לשון הרע, לא עשה היועמ"ש שימוש בסמכות זו אף פעם".

"נאפשר ליששכרוף לעמוד לדין". ח"כ קיש

"נאפשר ליששכרוף לעמוד לדין". ח"כ קישצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

עוד נכתב כי "הפירצה המשפטית קראה לגנב, והיה מי שידע לנצל את המצב הבעייתי. משמיציה של ישראל, המנהלים נגדה מסעות של דה־לגיטימציה בזירה הבינלאומית, בחרו בשנים האחרונות בחיילי צה"ל כמטרה נוחה להאשמותיהם, ביודעם כי כל הליך משפטי לא יינקט נגדם... כך נוצר מצב שמי שנשלחו להגן על אזרחי ישראל מוצאים עצמם מוכפשים".

ח"כ קיש אמר ל"ישראל היום" כי בכוונתו להביא את ההצעה למליאת הכנסת כבר השבוע, "שקרן של שוברים שתיקה רוצה לעמוד לדין - ואנו נאפשר זאת. כל מי שפועל להוציא את דיבת צה"ל רעה צריך לשלם על זה".

לפני כחצי שנה פורסמה עדותו של דובר 'שוברים שתיקה', דין יששכרוף, לפיה במהלך שירותו כקצין בחברון הוא היכה פלסטיני בהוראת מפקדיו לעיני חייליו. שרת המשפטים איילת שקד התייחסה אז לדברים ואמרה כי "אם זה באמת קרה הוא צריך להיחקר ולהיענש. אם זה לא קרה, אז המדינה צריכה להגיד בצורה רשמית שזה לא אירע כדי שחיילים ידעו להתמודד עם שקרים מסוג זה".

יששכרוף אכן זומן לחקירה וביום חמישי האחרון פורסמה חוות דעתה של הפרקליטות שקבעה כי הדברים מעולם לא התרחשו וכי דובר ארגון השמאל הקיצוני שיקר והמציא את עדותו.