ליברמן: "עם ישראל נלקח בשבי בידי חבורה של גורמים קיצוניים"

שר הביטחון תקף בחריפות את חברי הכנסת החרדים, ובמיוחד את סגן השר ליצמן, על משבר חוק הגיוס, "הם מאיימים לגרור את כולנו לבחירות מיותרות, במציאות ביטחונית לא פשוטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/18 20:42 כא באדר התשעח

ליברמן: "עם ישראל נלקח בשבי בידי חבורה של גורמים קיצוניים"
שר הבטחון אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף הערב (חמישי) בחריפות את חברי הכנסת החרדים ובמיוחד את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על משבר חוק הגיוס.

"בימים האחרונים", אמר ליברמן, "עם ישראל נלקח בשבי בידי חבורה של גורמים קיצוניים. הם מאיימים לגרור את כולנו לבחירות מיותרות, במציאות ביטחונית לא פשוטה, ודורשים שניכנע לסחטנות שלהם. אחרת הם יפרקו את ממשלת הימין. אסור לנו ולא נאפשר לזה לקרות".

שר הביטחון כיוון את דברי הביקורת שלו למי שמנסה להעביר את חוק הגיוס מחדש בפרק זמן לא שגרתי, סגן השר ליצמן, "מי שהציב מלכתחילה את אולטימטום 'שלוש הקריאות' הוא האחראי על פירוק ממשלת הימין. לא יזמנו את המשבר. 'ישראל ביתנו' היא שותפה נאמנה בממשלת הימין, אך לא נוותר על העקרונות המנחים אותנו: ביטחון ואחריות. לא ננהל משא ומתן כשמצמידים לנו אקדח לרקה".

עוד הוא אמר כי "בנושא הגיוס מערכת הביטחון וצה"ל הם שייקבעו ולא המפלגות החרדיות. לא יעלה על הדעת שהצעת חוק כ"כ משמעותית, העוסקת בלב ליבו של צבא העם והחברה הישראלית, תלויה במועצת גדולי התורה בלבד ואת צה"ל אפילו לא שואלים. זה אבסורד. זה חוסר אחריות לאומית".

לדבריו, "ישראל ביתנו ויתרה מראש על האג'נדה שלה והתחייבה לקבל את המתווה, שהצוות של משרד הביטחון וצה"ל מגבש. מחלוקת שמלווה את מדינת ישראל מיום הקמתה לא תיפתר בכפייה ובסחטנות, בתוך שבוע אחד.

"אינני רוצה בחירות. חשוב שממשלות בישראל יכהנו עד תום הקדנציה, אבל יש לי אחריות לביטחון ישראל ולצה"ל ועל עקרונות אלו אינני מוכן להתפשר".

בתוך כך, ביוזמת שרת המשפטים איילת שקד, תובא ביום ראשון הצעת חוק פרטית של ח"כ יואב בן צור בנושא  להצבעה וועדת השרים לחקיקה. מדובר בהצעה שמבטאת פשרה בין הצדדים כשלמעט ליצמן כולם הראו נכונות להסכים לה