ליברמן: "מי שמפעיל רחפן מהווה סיכון"

שר הביטחון התייחס לטענות לפיהן צה"ל ירה במכוון בעיתונאי פלסטיני בהפגנות על גדר רצועת עזה בסוף השבוע. ח"כ טיבי: "מדובר בירי מדויק של צלפים". צה"ל איתר רימון שנזרק במהלך אחת ההפגנות בצפון הרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/18 08:51 כג בניסן התשעח

ליברמן: "מי שמפעיל רחפן מהווה סיכון"
הפגנות על הגדר ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

בישראל המשיכו להדוף הבוקר (ראשון) את הטענות, כאילו עיתונאי פלסטיני נהרג בסוף השבוע בהפגנות על הגדר ברצועת עזה מאש צה"ל למרות שלכאורה היה בתפקיד.

"מי שמפעיל רחפן מהווה סיכון", אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון ל'כאן רשת ב' והוסיף כי "כל המפגינים מקבלים שכר מחמאס, וכל הפעילים שמנסים לפרוץ את הגבול הם מהזרוע הצבאית של חמאס".

טענות להרג מכוון. קצינים בכירים בהערכת מצב

טענות להרג מכוון. קצינים בכירים בהערכת מצבצילום: דובר צה"ל

עוד הואאמר כי "אין אנשים תמימים ברצועת עזה. אין שם מפגינים. חמאס השתמש עשרות פעמים גם בעיתונאים וגם באמבולנסים לביצוע פעולות טרור. מי שמעלה רחפן מעל כוחות צה"ל - לא ניקח סיכון. הזהרנו מראש את כולם. העברנו התרעות בערבית, בעברית ובאנגלית. מי שמסכן את חייו, זה על דעתו".

יאסר מורתג'א (30) נהרג במהלך ההפגנות שנערכו על גדר הרצועה זה השבוע השני ברציפות. לטענת הפלסטינים הוא נורה על ידי צה"ל זאת למרות שהבליט את היותו עיתונאי. ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר באותה התחנה כי "מדובר בירי מדויק של צלפים לעבר עיתונאים. אני קורא להמשיך בהפגנות לא אלימות".

בתוך כך, אמרו אמש בצה"ל במהלך השבת איתר כוח צבאי רימון שככל הנראה הושלך במהלך ההפגנות, סמוך למעבר קרני שבצפון רצועת עזה, זאת במטרה לפגוע בכוח צה"ל שנכח במקום. "מציאת הרימון", אמרו בדובר צה"ל, "היא עוד הוכחה כי הפרות הסדר אתמול היו כסות לפעולות טרור ובחסותן ניסו מחבלים לבצע פיגועים כנגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל".

הרימון שאותר בשבת

הרימון שאותר בשבתצילום: דובר צה"ל

רעול בנים מיידה אבנים לעבר כוחות צה"ל

רעול בנים מיידה אבנים לעבר כוחות צה"לצילום: דובר צה"ל

גם ילדים שורפים צמיגים

גם ילדים שורפים צמיגיםצילום: דובר צה"ל

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן