ליברמן: "יש הידרדרות בעזה אבל לא משבר"

שר הביטחון הטיל על חמאס את האחריות למצב ההומניטרי הקשה ברצועה, ואמר כי הארגון הוציא "260 מיליון דולר לייצור רקטות וחפירת מנהרות" ב-2017. הוא הוסיף כי מי שמציע להעביר כסף לטובת שיקום המקום - טועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/18 16:32 כ בשבט התשעח

ליברמן: "יש הידרדרות בעזה אבל לא משבר"
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

למרות ההידרדרות במצב ההומניטרי ברצועת עזה, כפי שהציג הרמטכ"ל איזנקוט בסקירה בפני הממשלה, שר הביטחון אביגדור ליברמן טען היום (ב') כי במערכת הביטחון מגדירים את המצב ברצועה "קשה באופן שיש להביאו בחשבון" ולא "כמשבר".

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן: "צריך להבין שחמאס הוציא ב-2017 260 מיליון דולר לייצור רקטות וחפירת מנהרות, מתוכם מאה מיליון דולר הגיעו מאיראן וכל השאר מגביית מסים בתוך הרצועה ותרומות מכל מיני מקורות. הם לא היו מוכנים לשים שקל אחד לטובת בריאות, חינוך או כל דבר אחר. הם מוכנים להקריב את כל תושבי עזה אבל לא להסיט שקל אחד לטובתם".

לדבריו, "מי שמוסמך לקבוע האם יש משבר ברצועה או ביהודה ושומרון הוא מתאם פעולות הממשלה בשטחים, יואב מרדכי. יש הידרדרות ברמת השירותים אבל אין משבר. חמאס ופתח לא לוקחים אחריות - אבל אנחנו לא צד. מי שמציע שניקח כסף ממשלם המסים הישראלי לטובת העניין - טועה.

"חמאס מנסה למנף את המשבר הפוליטי החברתי והוא בטוח שישראל תמצמץ ראשונה. גם לדבר על השיקום לפני שיש התקדמות בנושא השבויים והנעדרים - זה פשוט לא מוסרי. ההתחייבות שלנו כמוסריים היא לדאוג לאנשים שלנו. כמו כן, בלי שיסכימו על פירוז הרצועה - אתנגד לשיקום"