ליברמן: "אם השרה לנדבר לא תפוטר לא יהיו בחירות"

שר הביטחון הצהיר כי סיעתו תתנגד להצעת חוק הגיוס, אך הבהיר כי מבחינתו הוא יישאר בממשלה אלא אם יוחלט לפטר את שרת הקליטה, "תפקיד שר הביטחון הוא מרתק אבל גם הוא לא מצדיק ויתור על העקרונות והאינטרס הלאומי של מדינת ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/03/18 11:30 כו באדר התשעח

ליברמן: "אם השרה לנדבר לא תפוטר לא יהיו בחירות"
אביגדור ליברמן, צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (שלישי) את הכוונה להמשיך בהליך חקיקת חוק הגיוס, ניסה להסביר מדוע הוא כל כך מתנגד לו והתייחס לאפשרות הממשית שהמדינה תלך לבחירות.

"היום יובא להצבעה חוק ההשתמטות במסווה של חוק הגיוס", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו וציין כי "ספק אם עם ישראל או אפילו הפרשנים מודעים לתהליך ומבינים את משמעות ההצבעה והשלכות החוק".

לדבריו, כבר בתחילתו התהליך פגום, "המצב האבסורדי בו חוק גיוס לצה"ל הובא ע"י ח"כ מש"ס לאישור מועצת גדולי התורה ורק אז הובא לוועדת שרים לחקיקה, לדיון בו השתתפה שרת המשפטים עם עצמה הוא תהליך בלתי מתקבל על הדעת. לא ככה מכינים את אחד החוקים הכי חשובים במדינה".

ליברמן הוסיף כי "את חוק הגיוס מוכרחים להוביל צה"ל ומערכת הביטחון לאישור המטה הכללי ורק משם לוועדת השרים לחקיקה.

הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה בנושא הערר שהגישה ישראל ביתנו, נדחה לשעות הערב. במערכת הפוליטית דרוכים לקראת הצבעתה של נציגת ישראל ביתנו השרה סופה לנדבר בדיון והאם במקרה שתתנגד יחליט ראש הממשלה לפטרה. במקרה זה, כך אמר אתמול ליברמן, גם הוא יתפטר מהממשלה במה שעשוי להוביל לבחירות

בנימין נתניהו

יפטר את השרה לנדבר? בנימין נתניהוצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר הביטחון חזר וכינה את הצעת החוק כיוזמה שתעודד השתמטות, "חוק ההשתמטות המובא להצבעה היום מנציח את המצב בו רוב הצעירים החרדים לעולם לא יתגייסו לא לצה"ל ולא לשירות הלאומי בעוד בני גילם האחרים יתגייסו ל-3 שנים כדי להגן על מדינת ישראל. יתרה מזאת, בחוק אין סנקציות נגד צעירים חרדים שאמורים להתגייס ומשתמטים מהשירות". בהמשך הוא חזר והצהיר כי סיעתו תצביע "כאיש אחד נגד הצעת החוק בנוסח מועצת גדולי התורה".

יו"ר ישראל ביתנו שאל בדף הפייסבוק, "האם בכל זאת ניתן למנוע בחירות?" וענה, "בהחלט כן. במידה והשרה לנדבר לא תפוטר מהממשלה ולמערכת הביטחון תנתן אפשרות לגבש חוק חדש שיובא לאישור הכנסת במושב הקיץ, ניתן למנוע בחירות חדשות".

לדבריו, "הבחירות לא נחוצות לעם ישראל, מנוגדות לאינטרס האלקטורלי של ישראל ביתנו ולאינטרס האישי של אביגדור ליברמן. אבל המדינה והביטחון מעל לכל. תפקיד שר הביטחון הוא תפקיד מרתק אבל גם הוא לא מצדיק ויתור על העקרונות והאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".