לוחם? קבל העלאה בשכר

כחלק מהמלחמה של צה"ל בירידה במוטיבציה לשרת כלוחמים, החליט הרמטכ"ל לעדכן את משכורת החיילים הקרביים ל-2,000 שקלים בשנת השירות השלישית

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/09/17 10:22 יב באלול התשעז

לוחם? קבל העלאה בשכר
הבנים באלונקות, צילום: Moshe Shai/FLASH90

בצה"ל מנסים להילחם בשחיקת המוטביציה לשירות הקרבי ומנסים לעשות זאת בעזרת תגמול כספי גדול יותר. ב'ידיעות אחרונות' פורסם הבוקר (ראשון) כי בשנה השלישית של שירות הלוחמים משכורתם תעלה ל-2,000 שקלים בחודש.

מדובר בעליה של 380 שקלים ביחס למשכורת ששולמה לחיילים הקרביים עד כה. מי שיזם את המהלך הוא הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, שמודאג מהירידה בשיעור החיילים שמעוניינים להגיע ליחידות הלוחמות ל-67%, הנתון הנמוך ביותר מאז התקופה שאחרי מלחמת הלבנון השניה.

מוטבצית החיילים נשחקה בעשור האחרון בין היתר בשל עליית קרנן של יחידות הסייבר והמודיעין וכן של היחידות הקרביות המעורבות, שם רף הדרישות נמוך יותר ביחס ליחידות הלוחמות הותיקות.
 
יש לציין כי המהלך הוא חלק מהניסיון לרומם את מעמדם של הלוחמים בצה"ל ולבדל אותם משאר החיילים, גם כאלה שנחשבים כלוחמים כמו אנשי מערך כיפת ברזל, מערך ההגנה האווירית וכדומה. היוזמה צריכה לקבל את אישור משרד הביטחון והממשלה והיא תחול אך ורק על חיילים שבשנה השלישית ישמשו בתפקידי לחימה.