לוחם מג"ב השליך רימון הלם על פלסטיני ותינוק. המשטרה: לא הבחינו בו

בסרטון שהופץ ע"י "יש דין" נראה כוח מג"ב כשהוא משליך רימון הלם על זוג פלסטיני ותינוק. משטרת ישראל: "במהלך הפרות סדר אלימות שהתפתחו במקום, וירדו 'בעריכה', עשרות מתפרעים יידו אבנים לעבר הלוחמים בקרבת הבית ובסביבתו. ריצה כזו אופיינית לאותם מתפרעים המיידים אבנים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/03/18 19:39 טז באדר התשעח

לוחם מג"ב השליך רימון הלם על פלסטיני ותינוק. המשטרה: לא הבחינו בו
זריקת הרימון על ידי כוח מג"ב, צילום: צילום מסך מיוטיוב

לוחמי מג"ב השליכו בסוף השבוע סמוך לשכם רימון הלם שהתפוצץ סמוך לזוג פלסטיני שהחזיק תינוק, כך על מתיעוד האירוע על ידי ארגון "יש דין". לטענת המשטרה, השוטרים הגיעו כדי לטפל בהפרות סדר במקום והם כלל לא הבחינו בתינוק.

בסרטון שהפיץ ביום שישי ארגון השמאל הקיצוני, נראה זוג פלסטיני בכפר בורין כשהוא נמלט מבית סמוך כשבידם תינוק. לפתע הושלך לעברם, על ידי כוח מג"ב שנכח באזור, רימון הלם שהתפוצץ מטרים ספורים מהם.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי התיעוד עבר עריכה ולא משקף את המציאות כולה, "הסרטון מציג תמונה חלקית וערוכה. במהלך הפרות סדר אלימות שהתפתחו במקום וכפי הנראה ירדו 'בעריכה' עשרות מתפרעים יידו אבנים לעבר הלוחמים בקרבת הבית ובסביבתו".

לדברי המשטרה, "בשלב מסוים ביקש אמבולנס של הסהר האדום ממפקד הכוח לפנות אדם מהבית שבקרבתו התפרעו הפלסטינים, וזה נענה לבקשתו ואפשר את פינויו המידי חרף הפרת הסדר האלימה והפעילה באזור".

עוד נטען כי השניים שנמלטו מהמקום זוהו כחשודים והכוח כלל לא הבחין כי בידיהם תינוק, "בזמן הפינוי, הבחין הכוח בשני חשודים שמנסים להימלט מהמקום בו התגודדו עשרות המתפרעים זמן קצר קודם לכן, ובתגובה אחד הלוחמים השליך לעברם רימון הלם יחיד. הפלסטיני נמלט מהזירה עם גבו ללוחמים ולכן לא יכלו לראות כי הוא נושא תינוק בידו.

"ריצה כזו אופיינית לאותם מתפרעים המיידים אבנים לעבר הלוחמים תוך שהם מסכנים את חייהם ומנסים להימלט מהמקום במטרה לחמוק ממעצר בכל מחיר. למותר לציין כי אילו היו הלוחמים מבחינים בתינוק בוודאי שהיו פועלים בהתאם".

מי שבחרה לתקוף את התנהלות מג"ב היא המתמודדת על ראשות מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שאמרה באירוע שבת תרבות בגבעת שמואל כי "על רקע כל פרשיות השחיתות המסואבות הסרטונים של בצלם ויש דין שפורסמו השבוע מוכיחים לנו שוב עד כמה הכיבוש הוא איום קיומי והשחתה של החברה הישראלית וצהל. אין כיבוש נאור וכך נראית מערכת צבאית ששולטת באזרחים. ישראל חייבת להפסיק את השליטה הצבאית על אוכלוסיה אזרחית וללכת לפתרון מדיני".

לדבריה, "ההתקפות על מי שמדבר על מה שקורה בשטחים - על ארגונים כמו בצלם, שוברים שתיקה ויש דין, נועדו בדיוק על מנת לעקור את הלגיטימציה מסרטונים שכאלה, כדי להעלים מהחברה הישראלית את שנעשה בשטחים. הדה לגיטימציה משרת קבוצה משיחית וקטנה שרוצה בהמשך המצב הקיים ששליטה על אדמה חשובה לה יותר מקדושת החיים ובריאותה של החברה הישראלית".

עוד היא אמרה כי "תפקידנו הוא להחזיר לארגונים האלה את הלגיטימציה ולקדם את הערכים האלה. זאת מלחמה בחולי של החברה בדיוק כמו שהתנועות למאבק בשחיתות נלחמות בחולי מסוג אחר".