"להעביר את מצעד החיים מפולין לירושלים"

סגנית ראש העיר, יעל ענתבי, פנתה לשר החינוך ולממשלה בבקשה לקיים פעילות חינוכית בנושא השואה בבירת ישראל, ולהפסיק את המשלחות לפולין. "הפולנים היו שותפים לנאצים, אסור לפרנס אותם דווקא בביקור במחנות ההשמדה", אמרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/18 09:56 כא בשבט התשעח

"להעביר את מצעד החיים מפולין לירושלים"
צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

בעקבות הסערה סביב החוק הפולני, ולאחר שפולין ביטלה את ביקורו של שר החינוך, פנתה סגנית ראש העיר ירושלים, יעל ענתבי, לנפתלי בנט ולממשלה בבקשה לרכז את הפעילות החינוכית על השואה ואת מצעד החיים בירושלים:

לדברי ענתבי, "שנים רבות מתנהל דיון אודות המשלחות והמסעות לפולין. החוק החדש שהעבירו כעת הפולנים מאפשר לדעתי הכרעה ברורה לטובת המצדדים בביטול הנסיעות לפולין. זו הזדמנות לממשלה ולשר החינוך להפסיק לעודד ולממן משלחות, ובד בבד לגבש תוכנית שתחזק את החוויה של לימודי השואה באמצעות סמינריוני שואה בארץ".

ענתבי נימקה את התנגדותה למסעות בטענה כי מלבד העלות הגבוה שלהן, "אין מחקר שהוכיח שלפרויקט הזה, שמשקיעים בו כל כך הרבה כסף, יש תועלת חינוכית". היא הוסיפה כי "הפולנים היו שותפים לנאצים, ולכן אסור לפרנס אותם דווקא בביקור במחנות ההשמדה. לא במקרה הגרמנים מיקמו את המחנות בפולין, הם ידעו שהם לא יתנגדו, בבחינת 'הלך הזרזיר אצל העורב'.

עוד אמרה ענתבי כי "פסיכולוגית, חוויה קצרה מותירה רושם קצר מועד. לעומת תהליך חינוכי ארוך, רציני, מעמיק, איטי, שמעצים את עומק האישיות באורח קבוע. כמו כן, עלייה לרגל לחו"ל אינה ערך. בילוי באתרי תיירות ומסחר אינו ערך. חילול שבת ואכילת טריפות אינו ערך".

"לדעתי, על שר החינוך ומדינת ישראל לחדול ממפעל המשלחות לפולין. זהו מפעל שחרג מעבר לכל פרופורציה. יש לנצל את ההזדמנות שנוצרה עכשיו עם החקיקה הפולנית ולהעתיק את מצעד החיים לירושלים, בירת ישראל, ומרכז העם היהודי המסמלת את צמיחת גאולתנו לאחר השואה", אמרה ענתבי.