לבד מול כולן: פאנל טעון על גיוס נשים לצה"ל

נציג "אחים לנשק" מצא את עצמו מתעמת כמעט לבדו עם נציגות ארגוני הנשים בדיון סוער שעסק בסוגיה הרגישה. הדיון החריף כשהנציג הקריא דו"ח שעסק בפעילותן לכאורה בקבלת החלטות בצבא בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/18 17:21 כ באדר התשעח

לבד מול כולן: פאנל טעון על גיוס נשים לצה"ל
לוחמות באימון, צילום: פלאש 90 , אביר סולטן

בין שלל הפאנלים שנערכו אתמול (ג') בכנס שדרות, התקיים גם דיון סוער במיוחד בנושא גיוס נשים לצה״ל בכלל וליחידות הקרביות בפרט. את הדיון הנחתה אשת השמאל, ד״ר יופי תירוש אשר תומכת בשילוב נשים בתפקידי לחימה ללא סייג. נציג ארגון ״אחים לנשק״, מ״פ במילואים רס"ן חיים טייטלבוים, מצא את עצמו מתעמת כמעט לבדו עם נציגות ארגוני הנשים בפאנל טעון במיוחד.

לצידו של טייטלבויים שהוצב במרכז הפאנל ישבו יו״ר אמונה ליאורה מינקה, נציגת פורום דבורה להצבת נשים במוקדי ההחלטות הביטחוניות פנינה ברוך שרביט, ומצדו השני יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר (יוהל"ם) תא"ל שרון ניר.

יש לציין כי העימות בדיון החריף לאחר שאנשי "אחים לנשק" חילקו במקום דו״ח שחושף לכאורה את מעורבות נשות השמאל הקיצוני בקבלת ההחלטות של צה״ל בנושא גיוס בנות, בעוד חלק מהיושבות בפאנל הוזכרו בו במפורש. 

בין היתר מצוין בדו"ח כי ד"ר תירוש חתומה על עצומת תמיכה בקרן החדשה ועל הודעת תמיכה ב"שוברים שתיקה". לטענת אנשי "אחים לנשק" תירוש עצמה אישרה את הפרטים במהלך המושב. 

בדבריו במהלך הפאנל קרא טייטלבויים לסגוראת מטה היוהל"ם, שעוסק לטענתו בטשטוש מגדרי בין גברים לנשים. הוא הציג הוכחות לכאורה מתוך הדו״ח לפעילות נשים השייכות לשמאל הקיצוני, בשיתוף פעולה צמוד עם מטה היוהל"ם כביכול, להכנסת נשים ליחידות קרביות ככלי להחלשת צה"ל, הפחתת המיליטריזם, ועשיית שלום.

טייטלבויים אף ציטט התבטאות של תירוש, שכתבה: "אני סבורה כי ישראל תצא נשכרת מחיזוק החברה האזרחית וערעור מרכזיותו של הצבא".

ד"ר עינת רמון, משתתפת נוספת במושב, אמרה כי "התפיסה הפמיניסטית שאומצה במטה היוהל"ם ובצה"ל כולו ואושרה על ידי הרמטכ"ל, כפי שמפורש במסמך צה"לי רשמי, הינה הקיצונית ביותר הקיימת היום, שבה אין גבר ואישה, אלא רק 'הבניות חברתיות' הניתנות לשינוי".

רמון הוסיפה שהשימוש כי לא ייתכן שיעשה שימוש במונחים מהעולם הטרנסג'נדרי, כגון "נשים ביולוגיות", בעמדה רשמית של צה"ל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן