לא שוכחים - יום הזיכרון לשואה ולגבורה

החלו אירועי יום הזיכרון הרשמיים לשואה ולגבורה בסימן: "70 שנה למדינת ישראל - ניצולי השואה מעצבים זיכרון ובונים מדינה". בשעה 10:00 תישמע צפירה בת שתי דקות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/18 20:00 כו בניסן התשעח

לא שוכחים - יום הזיכרון לשואה ולגבורה
יום הזיכרון לשואה ולגבורה, צילום: סטודיו כיפה

עצרת הפתיחה הממלכתית התקיימה אמש ברחבת כיכר גטו ורשה, במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ונשיאת בית המשפט העליון והועברה בשידור ישיר בערוצי הטלויזיה, שידורי הרדיו ובאתר האינטרנט של יד ושם.

נשיא המדינה אמר בנאומו: "לעולם לא ניתן יד למתכחשים לאמת או למנסים להשכיח אותה. לא מצד בודדים או ארגונים, לא מצד ראשי מפלגות וגם לא מצד ראשי מדינות. שום אינטרס פוליטי, מדיני או כלכלי לא יגרום לנו להעלים עין מהן, לא באירופה ולא בשום מקום אחר. האנטישמיות לא תיעלם ולא נעלמה, שנאת ישראל לא השתנתה, אבל אנחנו השתנינו. במלאת שבעים שנה למדינת ישראל אנחנו מתפללים שנדע לנהוג באותה מחויבות, באותה גדלות נפש, מתוך אותם ערכים של גאווה לאומית ואהבת אדם, שנגלה את אותה מנהיגות בה דבקתם אתם", פנה ריבלין לניצולי השואה. "שנמשיך במלאכת בניין האומה והארץ למען הדורות הבאים. תודה על כל מה שעשיתם למעננו, למען מדינת ישראל, למען העם היהודי".

נשיא המדינה הערב

נשיא המדינה הערבצילום: יונתן סינדל/פלאש 90

צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

ראש הממשלה הערב

ראש הממשלה הערבצילום: יונתן סינדל/פלאש 90

ראש הממשלה אמר: "אירועי הימים האחרונים מלמדים שעמידה מול הרשע והתוקפנות היא שליחות שמוטלת על כל דור. ניתן לסכם את המדיניות שלנו ב-3 מילים - תקיפות מול תוקפנות. תקיפות בהגנה, תקיפות בהרתעה, תקיפות מול כל מי שמאיים שהשמידנו. גם היום משטר קיצוני מאיים עלינו, מאיים על כל העולם כולו. אל תעמידו במבחן את נחישותה של מדינת ישראל. לעם האירני יש לי גם מסר, כשהמשטר האירני יעלם מן העולם, שני עמינו העתיקים יוכלו שוב לחיות ביחד".

בשעה 10:00 תישמע צפירת דומייה ולאחריה יחל טקס הנחת הזרים למרגלות האנדרטה למרד גטו ורשה במעמד מ"מ נשיא המדינה, ראש הממשלה, מ"מ יו"ר הכנסת ונשיאת בית המשפט העליון.

בשעה 13:00 יתקיים טקס האזכרה המרכזי  באוהל יזכור ובשעה 17:30 תתקיים עצרת תנועות הנוער בבקעת הקהילות, בהשתתפות שר החינוך.

 

מוקדם יותר אמש, לקחו חלק מאות אנשים ב"מצעד למען החיים" שנערך בתל אביב זו הפעם השישית, במטרה להביע הזדהות עם ניצולי השואה שעדיין חיים בינינו. הצועדים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "ניצולי השואה רוצים לחיות בכבוד וברווחה". 

מצעד למען החיים

מצעד למען החייםצילום: תומר ניוברג - פלאש 90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן