לא מסוגלים לבנות את הסוכה בעצמכם? יש מי שיעזור לכם

חניכי מרכזי הנוער של תנועת  OU ישראל עוזרים לקראת החג לקשישים ואנשים עם מוגבלויות ובונים עבורם את הסוכה. אחד החניכים סיפר כי הרעיון נולד "כשאחד השכנים, בן 84, אמר לנו שלצערו בשנים האחרונות הוא כבר לא מסוגל לבנות את הסוכה שלו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/10/17 13:55 יג בתשרי התשעח

לא מסוגלים לבנות את הסוכה בעצמכם? יש מי שיעזור לכם
חניכי התנועה עוזרים לבנות סוכות, צילום: OU ישראל

אנשים רבים ברחבי הארץ בנו את סוכותיהם כדי לקיים את מצוות החג כהלכתה. עם זה,לא מעט אנשים אינם מסוגלים לעשות זאת ולשם כך התגייסו חניכי מרכז הנוער 'מקום בלב' בחולון ודאורייתא בירוחם.

חניכי המרכזים הגיעו לבתי קשישים ואנשים עם מוגבלויות כדי לבנות עבורם את הסוכה. מנהל סניף 'מקום בלב' של תנועת  OU ישראל בחולון, אדיר טרב, הסביר את מטרת המיזם, "כידוע, הקמת סוכה כשרה על פי ההלכה דורשת מאמץ פיזי מורכב ורבים מתקשים בבנייתה, וזאת למרות שמעוניינים לחגוג את חג הסוכות כהלכתו. עיקר הקושי קיים אצל קשישים ובקרב אנשים עם מוגבלויות שלא הצליחו להסתייע בבן משפחה שיסייע להם בעת הבניה. כאן נכנס הקומנדו של בני הנוער, כאשר כל מה שצריך הוא לדעת היכן ממוקמים חלקי הסוכה והחניכים יגיעו בשמחה במהרה להרכיב את הסוכה"

אריאל, אחד החניכים שמתנדבים במיזם, סיפר כי "הרעיון למיזם נולד לאחר ראש השנה, כשאחד השכנים, בן 84 שמתגורר ליד מרכז הנוער ביקש מאיתנו לעזור לו לקפל את שולחן החג ולהעבירו למקלט. כשנכנסנו למקלט ראינו חלקי סוכה, והוא אמר לנו שזוהי הסוכה שלו, אך לצערו בשנים האחרונות הוא כבר לא מסוגל לבנות אותה וכך נולד הרעיון למיזם לבנות סוכות עבור אנשים שאינם יכולים לבנות בכוחות עצמם".

אריאל הוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שהם מתנדבים ועוזרים לאוכלסיויות נזקקות, "במהלך השנה אנחנו מתנדבים במקומות שונים, אם בבתי חולים, בתי אבות, בארגוני חסד ועוד, והדבר פשוט ממלא אותי באושר ובתחושה שאני עושה משהו בעל ערך. אין דבר שגורם לאושר גדול יותר מאשר לשמח להעלות חיוך על פני אנשים". במרכז ציינו כי כל מי שצריך את עזרתם יוכל לבקש אותה בטלפון: 0509729144.

החניכים באחת הסוכות שבנו

החניכים באחת הסוכות שבנוצילום: OU ישראל

טרב הוסיף כי "ההירתמות המרגשת של החניכים היא פועל יוצא של עבודה ערכית שנעשית במהלך השנה כולה, ומהווה הוכחה מובהקת לאיכות של הנוער הנפלא הזה. המדריכים והחניכים מקיימים לאורך השנה פעילויות שונות עם הפנים לקהילה, דוגמת הגעה במהלך החגים לבית החולים וולפסון על מנת ולשמח את החולים. זאת מתוך תפישה שמאמינה כי בני נוער שלומדים להיות סובלניים ולראות את צרכי האחר, יישאו את אותו מטען ערכי להמשך חייהם ובהכרח יהיו לאנשים טובים יותר".

דוד סינה, מדריך שמלווה את הקבוצה בשנים האחרונות אמר כי "לאחר שנים ארוכות של פעילות חינוכית, אנו ב"ה קוצרים את פירות העשייה במרכזים. אין מרגש יותר מלראות את החניכים שיוזמים בעצמם התנדבויות שונות עם הפנים לקהילה, ותמיד נרתמים בשמחה לקחת חלק לעזור ולתת יד עבור אותן חוליות מוחלשות בחברה שזקוקות לעזרתם".

מנכ"ל 'OU ישראל' הרב אבי ברמן הדגיש כי "מקום בלב כשמו כן הוא. הארגון מחנך את בני הנוער לערכים הכוללים סיוע לאחר, נתינה וחיזוק הקשרים בין הקבוצות והחלקים השונים בעם, כאשר הדברים לידי ביטוי בצורה המוחשית ביותר באמצעות הפעילות המרגשת שכל תכליתה בעשיית טוב ובאפשרות להקנות לכלל הקבוצות באוכלוסייה לקחת חלק במצוות יישוב הסוכה".